Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2012 + 2013 + 2014 + 2015


Glalaksen
 Share

Recommended Posts

Ordner merke når vi treffes :-) Fikk høre at det er tatt flere fiskere uten hverken fiskekort og fisketrygd på valdet. Kontrollen er jo også blitt intensivert endel, særlig på natta. Og en nær bekjent ble huket. Som jeg hadde mistanke om. Aldri i verden om han sleipingen hadde kjøpt kort til kr.600 hvert døgn de første 2 ukene ! Men han lurte seg ut hver natt fjotten. Han leverte laksene sine til grunneier, og han fattet mistanke da han ikke hadde solgt ham kort hvert døgn. Snakker om "smarting". Laks, utstyr og bortvisning fra valdet ble resultatet hehe. Håper jeg aldri ser fyren, for hans største hobby er å snakke bort meg når jeg nærmer meg godplassen. Jo mere skravla går (han følger meg nedover hølen hver jævla gang) så har han sett en laks i området. Og siste forsøk for å få meg ut av hølen er å be meg febrilsk på en dårlig dram. Utrolig sleip fyr får jeg si, og svært usympatisk ! Og såkalte gaver fra ham for å holde seg inne med meg har jeg avslått for lenge siden. Steike hvor sleip enkelte kan bli !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla så mye. Herlig :)

Jeg fikk et råd(av en smart fyr), om å vente til st.hans tider før jeg beveget meg mot Gaula. Sta og (dum) laksesugen som jeg var, hørte jeg ikke etter. Nå sitter jeg her, som fortjent, og smaker på den bitre pillen.

Det er ok å gjøre feil en gang, men jeg er redd jeg gjør samme feilen neste år. Hva det betyr vet jo alle, og det blir jo ikke mindre dumt av at jeg innrømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fin fisk tatt i Gaula fortiden ja! Gratulerer med bamsene, kjenner fiskesuget som 220Volt på kroppen,ikke blitt så mange turer på meg i år, kun i Orkla! - men på lørdag blir det Tislauan vald nestrøms Melhus!!! måtte nedbør og snøsmelting vere nådig i uke 27 nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å spamme denne tråden. Men bare et lite tips om at det nå finnes en mobil app for å holde seg oppdatert på den "magiske" vannførings grensen på 170 kubikkmeter i sekundet nevnt i artikkelen

Appene beskrevet i posten under gir deg muligheten til å se på vannføring/vannstand + temperatur (hvor tilgjengelig) ved både Gaulfossen, Haga bru, og Eggafoss

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=62724

(finns til både android og iOS telefoner). Dataene oppdateres flere ganger i døgnet. Søk etter 'vannstand' på android market og app store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s

Har vært på Krogstad i går og idag og det har gått jevnt med fisk begge dager. Fikk en i dag på 5,5kg.

Det ble også tatt en på 9 i ettermiddag på samme vald.

Klart og varmt vann og 145kubikk så fisken suser over gaulfossen ;-)

Reiser opp på krogstadvaldet på mandag en dag forsinka. Blir der i 14 dager skal bli deilig å få svingt stanga igjen. S.K.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.