Gå til innhold
Fiskersiden

noen god løsning?


vetle
 Share

Recommended Posts

Når glidebommen er på sjokk fortommen, syntes jeg at det er for mye motstand når fisken skal dra ut, og jeg har mistet endel fisk under run i det siste... Noen som har en god løsning på dette? Vil helst ha så lite motstand så mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hva slags glidebommer bruker du? Korte eller lange? Ideelt sett så vil du kanskje få enda mindre motstand om du fester søkket direkte på sjokkfortommet? Sånn type: Perle-glidende søkke-perle-rigg? Om det er stort feste på søkket så vil det i alle fall gli bra på senen; spørsmålet er vel om det er praktisk til ditt fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt owner 6,5cm, metalbom... Har prøvd løsningen før, men hadde flere kast hvor det hang seg opp, og etter det jeg startet med bom... Bruker dog 0,70 sjokkfortom, hadde det blitt bedere ågått ned til 0,60??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fortommen som er for kort? Har opplevd å fiske glidende og at fisken gikk av etter to meter, når jeg da sjekket var det der spleisen mellom fortomm og multi var, og det lille rykket som ble når den passerte bommen var nok til at fisken slapp. Da satte jeg på 10 meter sjokkfortom og fikk opp alle (de ****** flatfantene) som beit.

Svivel med hempe er en grei løsning å ha blyet i, de fleste er også såpass dårlige at de funker som knekkfortom i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipbead og run ring da? Gir veldig følsomme rigger, samtidig som der klusser overraskende lite. Om du kjører en tjukk sjokkfortom sammen med en passe tjukk krokfortom, er det lite som kan klusse seg uansett, så hempesvivel og ei perle er like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.