Gå til innhold
Fiskersiden

Skrubberier i ytre Drammensfjord


Stian N E
 Share

Recommended Posts

I går kjørte jeg ut til Svelvik, svingte inn på ferga og få minutter etter var jeg i land på Verket etter landets korteste fergetur, målet for turen var å prøve flatfisken inne i Vollebukta.

Gledet meg fælt til en fisketur igjen etter et par hektiske uker med flytting. Utrolig mye saker og ting man klarer å hjemme bort i skuffer, skap, boder osv !

Man burde igrunn flytte oftere for å holde rotet i sjakk :lol:

...men tilbake til fisket. Fant meg kjapt en liten trebrygge et stykke ut i bukta.

brygga.jpg

Brygga hadde fått juling av isen i løpet av vinteren, men tålte nå ihverfall vekta mi !

Rigget opp to stenger med reke, tok ikke mange minuttene før det dirret i tuppen på den ene....

640gr.jpg

...og opp kom denne ! 640 gr, 41 cm, fin og flat :)

Det ble flere flate utover dagen, sola skinte og livet var fint !

ivannet.jpg

Skrubbe på vei opp. Tok en rett under brygga også, på en bitte liten rekebit.

finfisk.jpg

Skubba er en stilig fisk synes jeg :)

tackle.jpg

Fisket både passivt og aktivt, med reke og reke/Gulp!-combo, denne turen tok de på alt.

kajakk.jpg

Var en nydelig vårdag, mange som var ute og nøt det fine været, her en i kajakk, så faktisk noen som badet lenger inn i bukta !

Ikke bare mennesker som koste seg i sola, da jeg skulle late vannet tråkket jeg nesten rett på en hoggorm, vet ikke om den eller jeg skvatt mest, men fikk i alle fall opp pulsen min :blink:

Alt i alt noen finer timer i vårsola og en etterlengtet pause fra flytting.

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger !

Finfint! Ser du testa plassen jeg nevnte for deg ;) Har ikke kommet så langt selv ennå, men får vel se om jeg får prøvd meg en gang før sesongen i lierelva/drammenselva slår seg løs for fullt :)

Ja, hørtes ut som en spennende plass syntes jeg :) , var fint der ute, har trua på andre flatfisk og SØ som bifangst der også.

Har du vært i Lierelva ennå i år eller ? Eller hørt om fisk observert ?

Blir nok Drammenselva først for meg i år, døgnkort om snaue 14 dager, gleder meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt en laks på ca 70cm av en polsk gårdsarbeider i nedre del. Skal være sett noe laks, ellers ingenting om fisk på land av de kjente fiskerne, men det er så mange folk på elva at det er godt mulig noen nye har fått fisk. Aldri sett så mange så tidlig før. Elva går jo på 7 kubikk nå så er jo fine forhold, blir nok en tur i løpet av uka ja. Sånn før kveitesatsinga slår til, starter ikke seriøst før etter den turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.