Gå til innhold
Fiskersiden

Nordnorske tullefisk.....


Maritim
 Share

Recommended Posts

Flekksteinbit!

Spennende art, men litt for abisiøst. Tenkte mer på bryggefiske eller på dager været gjør kveitefisket vanskelig. Gjorde et støt på flekksteinbit nord for utløpet av tanafjorden for noen år tilbake. Eneste vi fikk, var Brosme, Uer og Torsk....

uer er jo fin fangst

Kommer nok til å gjøre et nedslipp eller to etter Ueren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandspils!?! Har d klikka førr dæ? Du ska vette at han gamle Mack hadde snudd sæ i grava om han hadde hørt dæ nu.....

Det finnes jo ett par-tre sjøfiskende Harstadværinga på forumet - de får liste opp mulighetene.

Mener vi fikk en og annen flekksteinbit på yttersia av Måga i barndommen....

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser snart til Harsta på kveitetur. Men når man først er på tur o.s.v...

Finnes det noe intressant på microfronten i området. Eller arter som er typiske for området som er mindre vanlige sørover?

Så veldig micro er det jo ikke, men du kan jo prøve deg på ekte kulturkveite. Altså kveite tatt fra kaia ved kulturhuset....rekorden er 30+ kg...her får du høre med GStrike.

Elles så er det eneste microfiske jeg bedriver, er at det ser ut til at jeg selv kun får microversjonen av alle arter. Sist, ørret på 100 gram....

noen nordlandspils og litt kveitehaiil på den lokale bula er jo heller ikke å forakte. :ass:

Bestiller du Nordlandspils i Troims, får du juling. Sånn erd et bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først er her oppe for å fiske kveite, hvorfor ikke satse på ho når dere er landfast også?

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=60057

Mener det er mulig å nyte utepils der også, 10-15 meter fra kaikanten, uten at jeg sier det helt sikkert.

Kulturhuskaia er blitt akseptert som fiskeplass det siste året, så rare blikk er ikke så mye å bekymre seg for lenger.

Hva andre arter angår, så har jeg fått lite spennende.

Kloskater og gapert har jeg ikke fått her, forsåvidt ikke noe annet spennende heller. Men så har jeg stort sett satset etter kveita da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi fikk en og annen flekksteinbit på yttersia av Måga i barndommen....

De er der enda de. :-)

Hvis dere ser en tulling utpå bølgene blå i en liten gummibåt, så er det helt sikkert meg. Hvis det befinner seg en barbein Narvikværing også i båten så har jeg greid å overtale Gstrike til å være med på tur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er der enda de. :-)

Hvis dere ser en tulling utpå bølgene blå i en liten gummibåt, så er det helt sikkert meg. Hvis det befinner seg en barbein Narvikværing også i båten så har jeg greid å overtale Gstrike til å være med på tur....

Man må jo være barbeint for å få litt spenning med steinbit i jolla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det befinner seg en barbein Narvikværing også i båten så har jeg greid å overtale Gstrike til å være med på tur....

Såpass! Ka, e de full forbrødring og flower-power som gjeld oppi der nu da?! I gamledaga hadde jo vikingen blitt jagd på havet - ikke invitert med på tur!

:rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandspils!?! Har d klikka førr dæ? Du ska vette at han gamle Mack hadde snudd sæ i grava om han hadde hørt dæ nu.....

Det finnes jo ett par-tre sjøfiskende Harstadværinga på forumet - de får liste opp mulighetene.

Mener vi fikk en og annen flekksteinbit på yttersia av Måga i barndommen....

Hvor ligger Måga da? Blir nok stort sett kveitesatsing, men tenker å få opp et par uer, og det ville jo vert greit å gjøre det på et sted det er en minimal sjanse for flekksteinbit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Ka, e de full forbrødring og flower-power som gjeld oppi der nu da?! I gamledaga hadde jo vikingen blitt jagd på havet - ikke invitert med på tur!

:rock:

Syns jo at når de tar tel vett å fløtte tel riktig side av fylkesgrensa, så må vi jo ta vare på dæm....

Hvor ligger Måga da? Blir nok stort sett kveitesatsing, men tenker å få opp et par uer, og det ville jo vert greit å gjøre det på et sted det er en minimal sjanse for flekksteinbit :)

Da skal du på yttersida av Arnøya, rettere sagt en eller anna plass mella staken på Harstadgrunnen, og Arnøya....hvis du da ikke er allergisk mot stor lange og brosme da....

Måga ligger utafor Trondenes...

HUSK TERMOS!!!

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlandspils er jo 100ganger bedre enn myrvannet mack/møkkøl

Altså å komme her å si at tidenes største feil produksjon som ende me å bli et eneste stort nummer av frøken øl som tilhører dypest inni bærum å være bedre en mack... nei nu blei æ sjokkert.

Joda, bruker 4mm stårfortom under fiske etter sjøjerv. Sjøpølse er ikke alltid det beste agnet, men har hatt stort hell med og bruke margbeinene til reinene som ligger etter tjuvslakta. 5-10 meterdyp så sitter dem og lusker. Husk bare forskjeller på sjøjerven og oteren, sistenevnte er fredet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarkar'n ; "Stårfortom" er nytt for meg, men jeg skjønner jo at dette er noe som er hakket kvassere en stålfortom. Og Sjøjerven må jo være en formidabel motstander, så jeg skjønner jo at vanlig stålfortom kan komme til kort. Ser for meg at sjøjerven ligger på lur når rein skal ut på øyene på sommerbeite, det er vel gjerne da den er lettest å komme i kontakt med? Frilinemeita reinkalv med stårfortom?

Men margbein kan altså gjøre susen selv i lavsessong?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.