Gå til innhold
Fiskersiden

Når vest ikke er best, bidrar øst med skikkelig trøst!


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

Utrolig bra rapport, rett og slett. Takk for den, og en god latter! :) Er rett og slett imponert over nivået. På alt!

Og ikke minst, tusen takk for at dere ikke slo blålangepersen min fra Blue Hole ;)

Takk for d :)

Holdt me arten for denne gang, men persen din leve farlig hvert stavangerbesøk fremover de neste par årene hehe^^

Den persen lever farlig oftere enn det, Bjørn Helge... Vi er ganske mange som har fått los på både den og annet når det gjelder store Blååå!!!! :)

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg regne me d Thomas^^ Snakka for mitt vedkommende, der eg ska ta den rekorden på et tidspunkt, eventuelt sikte litt høyere viss noen av dere tar den først :D

Din på 10+ e den største eg har sett live komme opp fra sjøen, å den så jo hinsides ut når den var oppblåst! (Forsåvidt etterpå også). Ska oppleves ein gang i livet jaffal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok tatt en av de større, men områdene der er såpass "lite" fiska på og store, at det garantert er noen flere usannsynlig store individer både på "blåspotten" og andre steder i Nedstrandsfjorden/Boknafjorden. Hvis du i tillegg får en rognfisk... 20+ er nok ikke helt utenkelig da nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg tenkte den tanken selv også:). Det burde gå med litt planlegging. Dere får prøve på det når jeg er ferdig med mitt prosjekt i august:) For de fleste er dog 52 arter på ett år vanskelig nok, tror jeg. Og det er jo ikke fiskinga som tar tid på 52-52, men skrivinga. Skrivinga har vel kostet meg 10-15 fisketurer så langt tipper jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg tenkte den tanken selv også :). Det burde gå med litt planlegging. Dere får prøve på det når jeg er ferdig med mitt prosjekt i august:) For de fleste er dog 52 arter på ett år vanskelig nok, tror jeg. Og det er jo ikke fiskinga som tar tid på 52-52, men skrivinga. Skrivinga har vel kostet meg 10-15 fisketurer så langt tipper jeg....

52 arter på 52 uker skulle nok mange slitt med ja, først og fremst pga tiden det tar med å reise rundt. Nå kastet jo vi fra oss alt av ansvar, jobb, mat og søvn, så tror 52 hadde gått greit hvis vi hadde tatt oss tid til arter som vi hadde fra før eller som ikke var interessante poengfisk i NM (ex.sandkutling, tangkutling, bergkutling, karruss, pigghå, hågjel, hvitting, hyse etc.). Allikevel hadde dette gått på en smell hvis vi skulle skrevet like utfyllende som deg på alle artene. Rapportering/artikkelarbeid tar jo mer tid enn selve fiskinga når du skal ha såpass høyt nivå på arbeidet :) Setter nok solid pers i år på antall arter på ett år. Hadde akkurat 50 i fjor (ellers har det ligget rundt ca 40), men er på 54 til nå i år.

Ellers så er jo det 52/52-prosjektet ditt noe av d kulere som er satt igang av "fiskejournalistikk" etter min mening. Artig med mer fokus på den spennende diversiteten vi har her til lands! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde noen-og-70 arter i 2010 - men da fisket jeg på alt som svømte også. Det blir vanskeligere jo flere arter man får i løpet av et år uansett. At jeg nådde tallet var bare rene tilfeldigheter, var rundtom i landet og fisket i fersk og saltvann og da blir lista fort lang hvis man har litt flyt.

Det dere fikk til nå er var jo knallbra på den korte tiden - og det var ikke noe i veien med flyten når det kom til nye arter heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde noen-og-70 arter i 2010 - men da fisket jeg på alt som svømte også. Det blir vanskeligere jo flere arter man får i løpet av et år uansett. At jeg nådde tallet var bare rene tilfeldigheter, var rundtom i landet og fisket i fersk og saltvann og da blir lista fort lang hvis man har litt flyt.

Det dere fikk til nå er var jo knallbra på den korte tiden - og det var ikke noe i veien med flyten når det kom til nye arter heller:)

Ja eg huske du hadde et ganske sykt tall. Ser at d e i år eg har muligheten til å dra en bra pers på antall på et år, siden at d antagelig ikkje komme til å bli så samme heftige runddansen med d første. Neste østlandstur vil eg heller prøve meg på litt mer spesifikt fiske. Større suter, asp og gjørs (og prøve å hente gullbust, harr, grundling). Flyten vår starta fra vi kjørte ut av Rogaland. I Rogaland va alt et slit, og d va mye følelsen av at me faktisk kun e et par idioter/amatører. Etter østlandet følte me oss bare som idioter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.