BINN LADDEN Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 (edited) Bare tenker høyt her nå....Fyrte opp et kastemesterskap for noen år siden, noe som hvertfall jeg koste meg med(selv om jeg ikke vant).Dette er noe som krever sin plass, men skulle ikke være helt umulig å gjenta håpte jeg.Er det noe innteresse for slikt blandt folket, evt. forslag til lokasjoner?Det MÅ ikke være på Karmøy, men ser for meg et sted i nærheten av haugalandet.Alle innspill velkommne Edited October 7, 2013 by BINN LADDEN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomcon Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 Bare tenker høyt her nå.... Fyrte opp et kastemesterskap for noen år siden, noe som hvertfall jeg koste meg med(selv om jeg ikke vant). Dette er noe som krever sin plass, men skulle ikke være helt umulig å gjenta håpte jeg. Er det noe innteresse for slikt blandt folket, evt. forslag til lokasjoner? Det MÅ ikke være på Karmøy, men ser for meg et sted i nærheten av haugalandet. Alle innspill velkommne Jæren har masse plass... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted August 28, 2012 Author Report Share Posted August 28, 2012 Hm....ja tanken har slått meg hehe. Bør klarere slik aktivitet med grunneier først, det gjorde jeg da vi hadde forrige mesterskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Høres ut som et morsomt påfunn, men ikke noe jeg ville dratt til jæren for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 Im in Har t skjorta til mesteren 2009 enda, i plastik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 19, 2012 Report Share Posted October 19, 2012 Fremdeles noen interesse for dette? Ser også for meg sentrale deler av vestlandet som mulig treffplass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karleif Posted October 19, 2012 Report Share Posted October 19, 2012 Her har dere jo ett glimrende utgangspunkt for ett Vestlandstreff/fiskersidentreff alà Føyno for noen år siden. Fisking, kastekonkurranse kombimert med skitsnakk og 2 pils på kveldene. Noen som tar utfordringen, og arrangerer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storlaksen16 Posted October 19, 2012 Report Share Posted October 19, 2012 hvorfor på vestlandet? ta det på østlandet så blir jeg med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karleif Posted October 19, 2012 Report Share Posted October 19, 2012 Surf på østlandet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limanda Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 Surf på østlandet? Er jo ikke helt ukjent med det her oppe da,vi var tross alt i gang med kystmeite på 70 tallet, og på den tiden var vel ikke miljøet spesielt stort verken i vest eller i trøndelag? Støtter forslaget om å kombinere med et fiskertreff, er vel ikke mange som tar turen bare for å denge søkker på grassmatte!! Selv er jeg en elendig kaster rent teknisk, men er det kombinert med et spennende fiske, så kanskje..... Hva med Jæren i piggvarsesongen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 Godt innspill, Geir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 Hva med Jæren i piggvarsesongen? Det var en flott idé! Kombinert piggvar og kastetreff:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 21, 2012 Author Report Share Posted October 21, 2012 Tar gjerne turen til sør eller nordfylket om det er noen som drar igang noe kombinert treff og konk, blir det sørfylket så kan jeg jo bare kaste meg i båten å kjøre sør. Nå går høst mot vinter, men vinter blir jo for vår..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Et rent kastetreff virker litt vanskelig å samle folk til, men hva med et fisketreff, med en innlagt kastekonkurranse den ene dagen? Meld gjerne deres interesse i denne tråden. Kom gjerne med innspill til denne ideen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 22, 2012 Author Report Share Posted October 22, 2012 Et rent kastetreff virker litt vanskelig å samle folk til, men hva med et fisketreff, med en innlagt kastekonkurranse den ene dagen? Meld gjerne deres interesse i denne tråden. Kom gjerne med innspill til denne ideen. Tror vi har løsningen på rekrutteringa der ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Har du noe på blokka, Kjetil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 22, 2012 Author Report Share Posted October 22, 2012 Nei, ikke per dags dato. Men om folk er på utkikk etter en plass som både er fiskbar og har flatmark, er jeg sikker på at ting kan skje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 7, 2013 Author Report Share Posted October 7, 2013 (edited) Vært lenge stille i denne tråden nå, så det er på tide med noe nytt. Har opprettet kontakt med en fyr som er surfcasting instruktør, og han er villig til å stille opp for å kurse en gjeng. Det blir selvfølgelig ikke helt med det første, men til våren burde vi fått til noe. Instruktøren det er snakk om er medlem i dansk surfcastingklubb, og han kaster selv over 90!!! meter lenger enn min egen pers(som er 136m). Nå trenger vi en arena, om det blir Haugalandet eller sørfylket er ikke det viktigste. Mener at dansken nevnte 400x400 meter, men ei strand kan nok også duge. Håper og tror at det er flere enn meg som drømmer om å få profesjonell hjelp til å bli en bedre kaster. Edited October 7, 2013 by BINN LADDEN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted October 8, 2013 Report Share Posted October 8, 2013 Kan ikke si at jeg drømmer om profesjonell hjelp, men tatt i betraktning at gjennomsnittskastene mine har gått fra 50-70 og ned til 0 meter i det siste året ville jeg nok hatt glede av noen gode tips. Hvis dette kan kombineres med et (mini)FS-treff og litt artsjegeri, samt blir avtalt god tid i forveien, og det er flere fra Bergen som har lyst, så kan jeg tenke meg å være med på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 8, 2013 Author Report Share Posted October 8, 2013 Nå er det slik at vi alle har forskjellige ting vi blir trigga av, noen(som meg) vil kaste, noen vil ha arter, noen vil ha storfisk og noen vil bare ha det sosialt. Hvis vi hadde klart å ha både kurs, konkurranse, artsjegeri og minitreff i samme helg, så tror jeg vi hadde truffet en nerve hos veldig mangen. 50-70 meter er vel der jeg også ligger når jeg fisker, og det er ofte nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 8, 2013 Report Share Posted October 8, 2013 Godt å se at vi er et skritt nærmere, selv om mye gjenstår. Bue Poulsen du har snakka med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 9, 2013 Author Report Share Posted October 9, 2013 Godt å se at vi er et skritt nærmere, selv om mye gjenstår. Bue Poulsen du har snakka med? Jepp, kjenner du til ham? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted October 9, 2013 Report Share Posted October 9, 2013 Im in Har mester t skjorta liggende her enda. Karl inge..... vill du ha den snart ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrekkjager Posted October 9, 2013 Report Share Posted October 9, 2013 Jeg er int. Kanskje jeg møter noen som kan lære meg å traktere surf stanga jeg har hatt stående i 2 år nå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted October 9, 2013 Author Report Share Posted October 9, 2013 Jeg er int. Kanskje jeg møter noen som kan lære meg å traktere surf stanga jeg har hatt stående i 2 år nå... Store sjanser for det ja. Kaster du multi eller haspel? Instruktøren det er snakk om har også skrevet egen bok om surfcasting, han vil ta med seg noen av disse på kurset/treffet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts