Gå til innhold
Fiskersiden

Tok tjuvfiskerane på fersken


 Share

Recommended Posts

Hvor alvorlig må et lovbrudd være for at en Latvier skal bli utvist..?

De er her for å jobbe - ikke for politisk asyl. De risikerer ingenting om de blir sendt hjem til sitt eget land.

Kan ikke se en eneste grunn for å la fyrene bli her - send dem hjem..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre en kjennsgjerning at alt for mange østeuropeere viser en suveren forakt for norsk natur og norske naturressurser, og samtidig gir blanke i alt som heter fiskeregler og etikk. Det er så frekt at det knapt går an. Skulle man begynt å ramse opp alle episoder som har blitt dokumentert hadde det blitt stygg lesning. Om man i tillegg hadde fått kjennskap til alle udokumenterte episoder av til dels grov miljøkriminalitet hadde det blitt utålelig.

Man skal selvsagt ikke generalisere, men mine observasjoner viser faktisk at det er majoriteten, og ikke et lite mindretall, som oppfører seg dårlig. Mulig det er bedre andre plasser, men østeuropeere ser ut til å ha et svært egoistisk, kortsiktig og arrogant syn på norske naturressurser. Men selvsagt er ingen tøffe nok til å ta tak i det, så resultatet er selvsagt at svineriet fortsetter med uforminsket styrke inntil noen setter ned foten og sier at sånn oppfører man seg bare ikke i et fremmed land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre en kjennsgjerning at alt for mange østeuropeere viser en suveren forakt for norsk natur og norske naturressurser, og samtidig gir blanke i alt som heter fiskeregler og etikk. Det er så frekt at det knapt går an. Skulle man begynt å ramse opp alle episoder som har blitt dokumentert hadde det blitt stygg lesning. Om man i tillegg hadde fått kjennskap til alle udokumenterte episoder av til dels grov miljøkriminalitet hadde det blitt utålelig.

Minner meg litt om to gutter som tyvfisket i Lutvann da dette var en del av Oslos drikkevann-kilde. Einar og Cato tror jeg de het :lolu:

(sorry kunne ikke dy meg)

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av dom jag har sett tyvfiske har alle varit østeuropeer men untak av en skotte. Skotten og dom to østeuropeerne jag var borte i sist hade dessuten Skretting (O-næringen) arbeidstøy på seg. Jævla pakk!

(Nå sier jag ikke at majoriteten av østeuropeer tyvfisker, bare at majoriteten av tyvfiskere jag varit borte er).

Disse satte flytegarn rett utenfor den lokale lakseelva:

271610_10150323706631153_5777892_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel en sak på TV2 for noen år siden der blant annet tsjekkere fisket laks oppi oppdrettsmærene.

Minner meg litt om to gutter som tyvfisket i Lutvann da dette var en del av Oslos drikkevann-kilde. Einar og Cato tror jeg de het :lolu:

(sorry kunne ikke dy meg)

Ikke glem at både jeg og Lenther'n ble filmet mens vi gjorde det samme på Maridalsvannet. Og ble anmeldt av de samme som ikke lenge etter klorbleket alt liv vekk fra Akerselva. :ass:

Men "guttestreker" (fiske abbor og overbefolket smårøye i et drikkevannsreserve som ikke lenge etter ble frigitt) fra seint 70-tall sammenliknet med voksne menn som lystrer gytemoden laks blir nå to verdener. Når det gjaldt Maridalsvannsaken oppnådde vi det vi ville i utgangspunktet (selv om det ble bøter), men utover det har det skjedd lite. Debatten døde rolig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel en sak på TV2 for noen år siden der blant annet tsjekkere fisket laks oppi oppdrettsmærene.

Ikke glem at både jeg og Lenther'n ble filmet mens vi gjorde det samme på Maridalsvannet. Og ble anmeldt av de samme som ikke lenge etter klorbleket alt liv vekk fra Akerselva. :ass:

Men "guttestreker" (fiske abbor og overbefolket smårøye i et drikkevannsreserve som ikke lenge etter ble frigitt) fra seint 70-tall sammenliknet med voksne menn som lystrer gytemoden laks blir nå to verdener. Når det gjaldt Maridalsvannsaken oppnådde vi det vi ville i utgangspunktet (selv om det ble bøter), men utover det har det skjedd lite. Debatten døde rolig ut.

Ikke alltid like lett å forstå slike forbud.. For å ta et eksempel fra min hjemplass.

Den lokale drikkevannskilden er en innsjø med bestand av røye og ørret, jeg har fisket der i over 30 år, så for et par tre år siden kom det opp et forbud mot fiske i det vannet, begrunnelsen var faren for forurensing.

Samtidig har det vært en skytebane tett ved bredden av vannet, det nye vedtaket berørte ikke skytebanen mtp. blyforurensing osv, det ble heller ikke ofret en tanke på alle sauene (rundt 4-500) som fra vår til sent på høsten kontinuerlig går rundt og driter i nedbørsfeltet til innsjøen..

En fritidsfisker ble altså ansett å være en større trussel mot miljø, liv og helse.

Merkelig, kan faktisk ikke huske at jeg noensinne har tømt tarmen i nærheten eller i vannet, ikke kan jeg huske å noensinne ha observert noe som ligner på mainnskjit rundt der heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare deppa når jeg leser om slikt. Rovplyndring av naturen er ikke greit, uansett hvem som gjør det eller hvorfor,

Samtidig kan man jo si at vi mennesker ikke gjør annet på denne planeten....hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.