Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold Telemark 2013 - bidra med info om du har noe!


BanJon
 Share

Recommended Posts

Dæven, lenge siden jeg har laget en helt uavhengig tråd på FS! Følger opp tidligere tråder jeg har hatt om emnet i isfiskesesonger; her må folk gjerne legge inn rykter og oppdatert info om isdannelse, istykkelse osv hva fjorder og vann i Telemark (nærliggende steder er også lov) angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsfjorden har 10 cm + med stålis; var der om lørdagen. Perset på lyr (1730 g. - 54 cm) samt (sjø)ørret 1250 g. - 53,5 cm. Begge fisk ble satt tilbake. Nydelig dag og blank is; dagen etter ble den dynket av snøen som kom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsfjorden 25.12.2012.

Gikk ut inne i svingen, greit å gå ut. 30+ cm steinhard is. 40+ cm snø på isen (puh).

Isen ligger ut hit: http://kart.gulesider.no/m/naMig

Ble ørti hvitting, en knurr, en sei, en torsk, en lange, 3 sypiker, 2 øyepål og en hummer.

photo.JPG

photo%25284%2529.JPG

photo%25283%2529.JPG

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med all snøen på isen, men man får ta det som trim om man først skal utpå. Mildværet + vind i helgen er jeg spent på hva gjør med isen; om det kun smelter snøen på fjordene så skal ikke jeg klage. :P Moro med øyepål der forøvrig, samt fint at du la inn oppdatering på hvor langt ut isen ligger pr. dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Mørjefjorden i 6,5 timer igår,det resulterte i 25-30 sei rett i underkant av kiloen,noen torsker opp til 1,5kg,og mange sandflyndrer.

Fikk ikke noe annet spennende,men fikk til tider 5 sei i slengen og det var jo litt moro :)

Tok 2 sei med til middag,resten gikk uti igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.