Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske I Afrika


Oz
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har erfaring med fisking i Afrika? Nærmere bestemt Sør-Afrika og Zimbabwe.

Saltvann og ferskvann er aktuelt, selv om det nok blir mest aktuelt med ferskvann.

Skal på familieferie til sommeren, men det blir definitvt lagt inn litt fisking. Har heldigvis gode kontakter med erfaring, men tenkte jeg ville høre om noen av dere har ideer, forslag, erfaringer...

Lake Kariba er et høyaktuelt reisemål, blant annet. Noe som gir meg tigerfish i tankene, men det er litt utenfor sesong, uten at jeg vet hvor mye det har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et ganske så bra fiske etter karpe i Sør Afrika. Burde være lett å finne noe interessant hvis man googler litt. Ellers så hadde jeg vel selv prøvd meg etter andre arter hvis jeg først var der nede. Ikke mye som er heftigere enn tigerfish hvis det er muligheter for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det vel mulig å få en artig skapning som heter tigerfish som du nevner, den har i vertfall tanngarden på rett plass. Den er vel i de fleste større innsjøer, oppdemmede områder mm. Ellers har de klart det kunststykke å sette ut karpe og bass mange plasser. Mallevarianter er det vel noen av. Ellers har jeg sett heftig fiske av bla hai med surfutsyr fra land på youtube fra SA... I ZB så er det store konkurranser på fiske etter tigerfish, men dette har du sikkert googlet opp allerede..

Spennende! Surf fra land ser dog heftig ut på litt av hvert... Men for all del sørg for et par svømmeføtter, maske og snorkel om du skal ved sjøen. Det var et yrende dyreliv under vann, og mange flotte fisker og murener. Samt stimer med mindre barracudaer i kenya i vertfall. Jeg hadde undervannshus til mitt lille S95. Artig og flott. Og faktisk ok kvalitet så lenge man ikke var for langt unna motivet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kun Kenya her og i sjøen. Jeg kjenner ikke sørafrika, men må vel i vertfall være muligheter i sjøen på flere områder. Sikkert i ferskvann. Finnes jo masse ciklider i område.

Det er vel også en god sjanse for at en del av avkommet spontanmuterer til et utall nye arter umiddelbart, og du sitter med et helt økosystem før du vet ordet av det.

Siterte feil person...

Endret av BAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfish er hvertfall spennende. Sørg for å ha sylskarpe kroker, evt skifte ut trebler med owner stinger el. Regn med å miste mange.

Et uant antall arter med maller- bruk agn, søkke og glidende i elvene feks. En bit lever fra kjøttmarkedet eller mark om du finner funker fint. Vær forsiktig med diverse skarpe finner, og får du de elektriske så kjenner du det nok.

Hold deg unna krokodiller og flodhester ! :wacko: I Vest afrika har jeg prestert å få krokodille, skilpadde og pyton på kroken ved mallefiske-ikke morsomt.

Surf på strendene i SA kan være spennende. Kraftig fortom (hai).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.