Gå til innhold
Fiskersiden

Kalle i Lofoten


Oz
 Share

Recommended Posts

Sommerens plan var Sør Afrika, men siden guiden må sitte inne hele ferien og redigere film fra Arktis, så TV2 har noe å sende rundt juletider, gikk det i vasken. Det vil si, det ble utsatt til høsten.

Opp av hatten spretter svigers med tilbud om rorbuferie i Lofoten, og vi sier ikke nei takk.

Kalle er stedet. Mellom Henningsvær og Kabelvåg en plass. Jeg finnes ikke kjent, og siden dedikert fisketid nok ikke blir allverden vil jeg gjerne gjøre mest mulig ut av det jeg har. Det krever altså forberedelser...

Er det noen på forumet som kjenner området, kjenner noen som kjenner området eller kjenner noen som kjenner noen som kjenner området og som samtidig har lyst til å hjelpe meg litt? Da hadde jeg blitt glad da! Skikkelig!

Jeg har neppe tid til kveitesatsing, men storsei, steinbit og rødspette er arter jeg kunne tenke meg å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket i det område et par ganger uten å ha peil og uten få noe særlig heller annet enn småtorsk og sei, men tenkte å gi et annet tips. Ikke sikkert det er helt i smak, men alikevel. Det er noenbra vann på øyene, og noen av de huser stor fisk... også fine vann ikke så langt unna dette område om en vil ta seg en tur i fjellet bla.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har neppe tid til kveitesatsing, men storsei, steinbit og rødspette er arter jeg kunne tenke meg å hilse på."

Hvorfor ikke satse på kveite? På en tur på 2-3 timer skulle du ha gode muligheter for pen kveite.

I helt ukjent farvann ser jeg på det som nokså urealistisk må jeg inrømme. Men du har kanskje noen tips til hvordan jeg skal få til det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk: http://kart.kystverket.no/default.aspx?gui=1〈=2

I Lofoten og Vesterålen, sikkert i hele nord-norge, får du kveite over alt dersom du prøver på typiske kveiteområder.

Godt mulig, men det er jammen heller ikke bare å hente seg ei kveite av fin størrelse. Av og til er det rett og slett vanskelig.

Men mulighetene i Lofoten bør være gode og i nærheten av Kalle er det potensielle kveiteplasser overalt. Blant annet sørvestover og innover mot Gimsøystraumen.

Jeg tror Gimsøystraumen samt utkanten av den har mange gode rødspetteplasser. NSA har til tider opplevd spettebonanza i Nappstraumen, og jeg tror ikke mulighetene er noe mindre i Gimsøystraumen. Her er det sikkert steinbit også.

Tipper at det er muligheter for storsei om du setter kursen østover mot Skrova.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei:)

Jeg er født og oppvokst i Kabelvåg, men har flyttet til Saltdal. Hvis ikke skulle du fått gjestet ombord på tur!

Tips har jeg uansett :)

Det er en holme som heter MOHOLMEN, rundt i farvannet der kan du være heldig med litt av hvert. (Brosme,lange kveite, steinbitt hyse mm.)

Skulle gjerne hjulpet deg mer, men har ikke ferie før i midten av aug.

Hilsen Even:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.