Gå til innhold
Fiskersiden

Wacky rig bekkeniøye..


gullfiskern
 Share

Recommended Posts

Har planer om å plage abborn i mine deler av glomma nå til våren, så lenge jeg får tid og mulighet vell og merke. Har lokalisert meg noen aktuelle gyteområder til abboren men har også snublet over noen områder som utifra litteraturen har de riktige premissene til å være egnede gyteområder for bekkeniøye. Jeg er vell vitende om at hvertfall gjedda utnytter denne resursen under og rett etter gyting, og da skulle man tro at abboren også hadde vett til å prøve seg.

Høres jo egentlig ganske enkelt ut ettersom ei bekkeniøye ikke er så vanskelig å imitere, men for maks effekt så tenkte jeg å prøve meg på å imitere en "gyteball". Tankene gikk til den såkalte wacky-riggen, men jeg finner bare "double-tail" og "cross-tail" hvorav de fleste fort blir litt store, hvertfall hvis jeg skal benytte meg av flere..

Noen som har noen fixe ideer om hvordan jeg kan imitere en gyteball av bekkeniøyer "softbait-style"..?

Endret av gullfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få opp noen niøyer og bruke dem som agn?

Gidder ikke ta meg bryet med å rusefange niøyer. Gytingen som nesten kan betraktes som en sverming er også ganske kort, så da vil jeg helst bruke tiden på fiske.

Hvis jeg ikke klarer å lure frem noen ideer om "gyteball-wacky" så blir det å kjøre shaky med singel gummi. Tipper det blir biff.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.