Gå til innhold
Fiskersiden

En kveld med kystmeite


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Planene for dagen var lagt i forveien og hele meg var innstilt på serieåpning på fotballbanen. Dessverre meldte fotballkretsen at kampen ikke kunne spilles på grunn av mangel på dommere. Da hadde jeg plutselig en hel dag uten planer. En Tirsdag med ganske OK vær kunne ikke endt i så mye annet enn fisketur for min del.

Turen gikk til en plass jeg har vært noen ganger de siste ukene som virker ganske brukbar. Surfstengene ble satt sammen og agnet ble kastet så langt ut som jeg bare klarte. 5 minutter gikk, litt tikking fra Baitrunneren. Litt mer tikking og et lite run. Jeg gikk bort, strammet opp og satte et tilslag. Jada, fisk var det, ikke store greiene, men artig å være i gang såpass tidlig på turen.

9559666196_a08042f266_c.jpg
Den samme stangen ble agnet opp igjen og godsakene ble kastet ut. Et par minutter gikk og jeg strammet opp slakket på snøret, men her var det litt tungt. Bunn? BLÆH! Jeg sveivet et par omdreininger og kjente sprelling i andre enden. Ganske mye motstand, men ikke så mye fight. Det måtte jo være noe flatt, opp kom den og flat var den. Ikke lignet den noe spesielt på andre flate jeg har fått på land og jeg kunne fort konkludere med at det var ny art: Glassvar!

9556884029_4ffe93e14b_c.jpg
Glassvar 830 Gram

Jeg var allerede fornøyd med turen, men fortsatte selvfølgelig å fiske. Det gikk litt tid før neste fisk, og jeg prøvde å skaffe litt mer makrell, uten hell. Jeg har ikke så mye mer plass i frysen så det gjør ikke så mye, sånn sett. Neste fisk som kom opp var en liten hågjel, tipper rundt 300 gram. Det gikk ikke lang tid før enda en fisk dro ut snøre fra Baitrunneren og jeg måtte opp fra hvileplassen jeg hadde funnet. Litt liv var det, men ikke mye. Når den kom opp så jeg fort at det var hai det var snakk om, og den var alt for stor til å være hågjel. Pigghå tenkte jeg, men neida, det var en hågjel. Personlig rekord for meg på denne forhatte lille krabaten. Selv synes jeg de er søte og vi har ikke et anstrengt forhold oss i mellom.

9559674474_4f4906c347_c.jpg
Hågjel 1110 gram
9560656955_b0b02f2d8d_m.jpg 9563445224_b3efd13e83_m.jpg 9560653187_67d99741fd_m.jpg
Enda en hågjel kom på land før jeg pakket sammen og satte snuten hjemover. En kjekk kveld ved sjøen med både ny art og ny pers :)
Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.