Gå til innhold
Fiskersiden

Fisken for den tøffe mann?


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Kona mi kom med en litt morsom bemerkning angående de forskjellige artene vi har. Hun syntes laks var en "mandig" art, mens hun brukte karpe som eksempel på fisken som gav "feminine" assosiasjoner. Jeg protesterte villt selvfølgelig og påsto hardnakket at det var ingenting så maskuling som bilde en lettkledd fyr i vannet med en feit karpe [ ;) ] Hva syntes dere, hvilke fisker tar fram manndommen i oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest "mandige" er nok stor sjøfisk, mens gjedde er mer "guttete". Laks er småsnobbete og ørretfiske blir litt som å gå i knickers og nisselue. Meitefiske blir for sært.

Nei, bryr man seg om hva andre mener - og har lyst til å være "mandig" er det nok havfiske som er greia.

Beskrivelsen over - f.eks at meitefiske er for sært - er naturligvis ikke min personlige mening (bare så ingen misforstår). Det er bare min gjetting om hva "vanlige" folk tenker om de forskjellige fiskeformene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Kona mi kom med en litt morsom bemerkning angående de forskjellige artene vi har. Hun syntes laks var en "mandig" art, mens hun brukte karpe som eksempel på fisken som gav "feminine" assosiasjoner. Jeg protesterte villt selvfølgelig og påsto hardnakket at det var ingenting så maskuling som bilde en lettkledd fyr i vannet med en feit karpe [ :D ] Hva syntes dere, hvilke fisker tar fram manndommen i oss?

Kona di har helt rett!!

Laks for menn[ :D ]

Karpe/karuss for de som sitter når de pisser[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Kona mi kom med en litt morsom bemerkning angående de forskjellige artene vi har. Hun syntes laks var en "mandig" art, mens hun brukte karpe som eksempel på fisken som gav "feminine" assosiasjoner.

Har fått noe av det samme. Men hos meg går det på metode. Meiting er femi er noe jeg stadig får høre over middagsbordet. Mine protester og påstander om at det faktisk gir mer fisk blir kun møtt med "blablablabla". [ :P ]

Selveste mannefisken er etter min mening utvilsomt ei stor gjedde! Laksefiske blir ofte en oppvisning i dyrt utstyr og passer bra for wannabe machogutter! [ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangsprell, tangkvabbe, tangstikling og samtlige kutlinger må sies å være mandige fisk å fiske etter, da man definitivt ikke er redd for å bli hetset når man gutser etter disse (eller sånn ca halvparten av alle på artslista til ThorEH).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så altfor godt til det der. Ellers er det svært få fisk jeg kvier meg for å ta i (har håndlandet blåhai på 30-40 kilo, og var ikke nervøs for den), men murene er vel det kjipeste jeg har dratt på land uten at fisken er giftig. Neppe arten for skvetne frøkner nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.