Gå til innhold
Fiskersiden

Is i marka og fjorden


cral
 Share

Recommended Posts

Vi tok skuta ut fra holmen på lørdag. Da måtte vi måke en del, å lot 4x4'n få kjørt seg litt i stedet. Det som er litt merkelig er at de har heist opp den nederste rampe plata som ligger under vann, så på lavvann kan du få en overraskelse når du skal ned med hengeren :warning:

Ai, nå er jeg av den typen som ikke vil ha vann inn i bremser \ hjullager, så jeg stoppet "lenge" før, men hadde vel ikke mer enn 20 cm igjen før det var slutt på betongen når vi tok opp båten. Så visst du pleier å bade hele hengeren, så er ikke holmen et lurt sted nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være grei is innerst ved nesset, der legger det seg først, mye ferskvann, å lite vind.

Den har begynt å legge seg bra utover ved snarøysundet og ostøysundet, så bunnefjorden bør være bra.

Tenkte selv å prøve en tur på snarøysundet på lørdag, så får jeg heller komme med israpport, evt testrapport på flytedressen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være grei is innerst ved nesset, der legger det seg først, mye ferskvann, å lite vind.

Den har begynt å legge seg bra utover ved snarøysundet og ostøysundet, så bunnefjorden bør være bra.

Tenkte selv å prøve en tur på snarøysundet på lørdag, så får jeg heller komme med israpport, evt testrapport på flytedressen :D

Nice!

Tror du det er gangbart utenfor høvik/sandvika også? har kjørt forbi, men ikke sett folk utpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Cral kan bekrefte at det var mengder med hvitting kjernes, lite innenfor mot nesset. Men opp klarte Cral og få en gapeflyndre! Isen var mellom 10 og 15 cm der.

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor tykk isen er i Bunnefjorden, men det var mye folk på isen søndag 26/1. Har ikke hørt om noen som har gått gjennom, så da er det vel greit?


Vet ikke hvor tykk isen er på Bunnefjorden. Men det var i alle fall mye folk på isen søndag 26/1. Så da er det vel ikke så galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor tykk isen er i Bunnefjorden, men det var mye folk på isen søndag 26/1. Har ikke hørt om noen som har gått gjennom, så da er det vel greit?

Vet ikke hvor tykk isen er på Bunnefjorden. Men det var i alle fall mye folk på isen søndag 26/1. Så da er det vel ikke så galt?

Eh. Les de siste postene så finner du svar. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.