Gå til innhold
Fiskersiden

Sørfjorden Risør


ivklu
 Share

Recommended Posts

Er ikke så kjent der nede selv annet enn at jeg har brukt mye tid på studering av sjøkart langs hele den delen av landet.

Torsk og sjøørret regner jeg med det er nok av, i alle fall områdene både sør og nord har masser av det.

Ville lett litt på http://kart.gulesider.no etter diverse plasser, tipper du kan finne mye spennende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par stykker som fisker en del i Nordfjorden ved siden av.. De får en del pene torsk der (og en del store makrell på dypet om vinteren),

Vet det isfiskes en del på både Nord og -Sørfjorden, men vær obs! Selv ikke måkene lander på isen i Sørfjorden før de har sett en Gjærsdøl utpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørfjorden er en glimrende fjord å jakte sjøørret med alle sine småelver og bekker som har sitt utløp helt fra lagelva innerst og utover og et av de stedene man lett finner meg en vårdag.

Elver og bekker finner du lett med kartet på gulesider som Rage nevnte litt over meg.

Der ser du også lett alle de fine områdene med leopardbunn som mange steder er veldig lett tilgjengelige på veien inn mot risør sentrum. Som bsalte nevner ville jeg dratt lengre ut etter torsken, men vi snakker ikke store seilaset her.

I leia mellom stangholmen og fastland har jeg tatt mange fine torsk.

Jeg har selv et landsted/hytte på krabbesund ved fie rett på utsia risør (mellom risør og lyngør) Og pleier å sette krabbeteinene mine fra krabbesund, mot utsia fiesund og mot stangholmen. Der er nok av krabber enten du setter teiner eller dykker etter dem.

Plukker du blåskjell til mat slik som meg, så har jeg noen hemmelige go'plasser du kan plukke fra, der det er mye strøm og de blir store og fine men det krever båt.

Blåskjellvarsel for risør finner du på blåskjellvarselet på matportalen..no. Fra ytterst i sørfjorden og sørover mot sild (lyngør) er det mange fine grunner der det er fint å jakte sei.

Alt detta finner du på sjøkartet på gulesider.

Skitt fiske :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.