Gå til innhold
Fiskersiden

Problemer å legge inn bilder, linker, etc med IE


Lars
 Share

Recommended Posts

Hei,

når jeg bruker Internet Explorer(IE) for å legge inn linker, bilder, etc i innleggene, fungerer ikke direkte copy/paste.

Hvis jeg bruker Link- eller Media knappene spretter det opp en dialogbox som jeg får verken bekreftet eller kansellert, da henger hele vindu(tab) og må lukkes.

Fungerer greit med Google Chrome.

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt og på forumet. Siden IE ikke har fulgt standarden så har webmastere måttet lage spesielle løsninger for at de med IE skulle få samme siden som andre. Remy hadde noen runder med dette mens han drev siden, og jeg tviler på at de nye driverne har et problemfritt forhold til IE.

Den verste versjonen var 6.0. Mange har ikke testet IE siden da, og vil aldri mer teste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt siden IE 6.0, du..

De har rykket opp fra sisteplass til nest siste plass av de profilerte nettleserne siden Safari er helt ubrukelig på PC. De er allikevel dårlig nok til at bare halvparten av PC brukere har IE som standard.

At halvparten av PC brukere ikke bruker den nettleseren som følger med maskinen men bruker alternativ som Firefox, Chrome og Opera sier vel sitt om tiltroen.

At de siste versjonene av IE ikke virker på maskiner som kjører XP og Vista hjelper heller ikke. Det er kun Microsoft som har problemer med å lage funksjonelle nettlesere til Microsofts OS. IE 8,0 som er på XP og IE 9,0 som er på Vista er vel begge fullstendig utdatert i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.