Gå til innhold
Fiskersiden

Microkroker for nerder


Aspen
 Share

Recommended Posts

Hehe, ja! Skal strikke noe fint:)

....men hva er den egentlig ment for, fluebinding? Leste han var ivrig på en egen form for japansk fluefiske etter småfisk uten snelle.

Lurte også på hva den svarte ulltråden var til? ;)

Det er til en "challenge" han har rundt dette med flue-micro-tenkara-something-fiske han driver med. Poenget er å fange flest mulig forskjellige arter der du bruker dette garnet til å skape imitasjoner. http://www.tenkarabum.com/tenkarabum-challenge-2014.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fanga mysider (mikroreker/krepsdyr) i tanga med agnfangehåven min først. Så var det bare å forsøke å plassere de riktig foran fisken. Den første nåla jeg fant var ikke interessert, men den andre våkna til etter 5 minutter da jeg hadde satt på en myside på ca 2 cm, da la den seg over på siden og nappa plutselig av agnet. Det samme skjedde med myside 2, mens på den tredje mysiden (som var ca 1 cm lang) satt kroken inne i munnen. Nåla var 28 cm lang btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg sitter her og vurderer å knytte 32 krok, men jeg har tanango smallest. Å knytte 32 kroker er naturligvis en øvelse, som henter frem sider i oss, en ikke visste en hadde. Noen som har en ide på hva tanago smallest ca tilsvarer, Targeten er nipigget (den er vel i mulig å lure nå!?)

Endret av Tønnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nipigget klarer du fint på langt større krok enn 32, 24 feks går bra. Tanago også selvfølgelig. Selve stammen på tanago er jo lengre, men krokspissen som er nok til å kroke er mindre, eller annerledes konstruert. Skal du likevel bruke str 32 så er dråpelim en løsning, så beholder du vettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.