Gå til innhold
Fiskersiden

Effekten av fiskebriller


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Tenkte bare å vise dere noe kult :)

I dag åpnet kaldvellelva i lillesand for ørretfiske igjen og der var selvfølgelig Aurejegeren og BeastMasteren hans.

Elva er rett i nærheten der jeg bor, så det ble til å losse fiskevesten med alt det jeg tror, mener og føler jeg kan få bruk for og tusle bortover

og kikke etter fisk.

I trynet sitter et par polaroide fiskebriller med teksten Guideline på hver side.

Effekten av disse brillene har jeg mange ganger forsøkt å forklare venner og bekjente, med varierende hell når jeg kommer med uttalelser som "Jeg fatter ikke folk som fisker uten polaroide briller"...så i dag tok jeg to bilder. Først et bilde ned i elva, så tok jeg brilleglasset foran linsa og knipsa et til. Helt likt.

Effekten er jo bare helt drøy...

:)

post-28883-0-23644400-1401561269_thumb.j

post-28883-0-98803700-1401561321_thumb.j

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men d e med polaroidbriller som med mye annet; du får d du betale for. Har testa en del nå, og d e ganske stor forskjell mellom de jeg har hatt ihvertfall. E jo også ulike farger glass som e optimale i ulike lysforhold. De ulike billigversjonene (<500kr) va mye tamt. Fikk nå et par Wiley X Rout av min bror til 30-årsdagen, og d var riktig gode saker, fantastisk forskjell. De scora ellers også bra på kulhetsskalaen og komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok som MrVolcom sier...man får hva man betaler for....

Med de prisene som er på briller, sneller og anna utstyr her i Norge er jeg glad for at ebay er min venn :)

Eksempelvis ligger det en Shimano Aernos 2500 fa å venter på at Aurejegeren skal få lønning som jeg fikk til halv pris av hva de skulle ha for akkurat samme snella på skittfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et par Berkley briller (lurer på hvor de har tatt veien) med ganske lyse linser. Jeg aner ikke prislappen på den (premie), men de var forbausende effektive, særlig når det var litt overskya.. Effektiviteten til brillene tapte seg fort etterhvert som jeg herja med glassa (go figure)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg lett for meg når jeg tenker på hvordan du behandler fiskesnella di til 5000 kr.....omsorgsfullt surra fast på siden av sekken med en skibinding og vedlikeholdt med kjærlighetsfulle tanker :)

Jeg burde egentlig investere i noen briller med lysere eller gule glass ettersom mye av fisket forgår før eller etter sola har stått på og hverken Desta Marie eller Eli Kari pleier i være kjipe på mørke skyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polaroids er vel nesten det viktigste å huske å ta med seg i noen situasjoner ja.

Nå om dagen går det i Savage Gear sine Birdview, de har en passform som er perfekt til det schwære huet mitt med spenstig nesegrev. Dette er billigbriller, kjøpte til under 200 inkl. frakt fra ebay og 299 på Mekk Mandal. Og skal jeg være ærlig har jeg ikke behov for noe dyrere. For det første fordi jeg ikke er altfor flink til å passe på brillene, for det andre fordi prisen ofte stiger veldig mye fortere enn kvaliteten. Jeg har prøvd noen dyre og har enda ikke finni noen som gir i nærheten av kost/nytte som de billige jeg har nå. At de dyre er bedre, javel, men jeg synes absolutt ikke de er 1000-2000kr bedre. Så må det legges til at jeg ikke er av dem som kun fisker tørrflue i ginklare elver, da hadde jeg nok sikkert sett annerledes på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.