Gå til innhold
Fiskersiden

agn , sei og makrell ?


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

hei !

har nå tenkt litt , duger sei som agn ? har bare brukt makrell sålangt... isåfall hel fisk eller filet ? sei lukter vel ikke like mye som makrell tenker jeg , men fint om noen her har hat erfaring med det :) jakter mest på torsken og annen bunnfisk....

og for de som ikke har sett denne videoen til TA fishing , se den nå ! helt genieal måte å fiske med makrell på ! på ca 18:48 sec...

mvh Andreas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjelden sei, men den fungerer så lenge den er fersk. Det er vel flere arter i våre farvann som jakter på småsei en de som jakter på makrell. Derfor er det ikke nødvendigvis slik at makrell som lukter mer lokker alle arter like godt,

TA fishing er et veldig godt sted å plukke opp ideer. Ikke alt det jåleriet som fiskeprogram tilpasset TV har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket mye torsk med agn og funnet ut av at det jeg får mest torsk på er kokt reke og makrell strimler. I den rekkefølgen. Jeg har prøvd strimler og fileter med fersk sei, men aldri fått noe.

Jeg har hatt så suksess med reke at jeg så og si alltid bruker reke til torskefiske, enten det er rent agnfiske eller ei kokt reke på treblekroken til sluken eller pilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.