Gå til innhold
Fiskersiden

200 meter og mer ?


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

hei ! har nå kjøpt meg en liten fiskebåt på vesle 24 fot..... har planer om å fiske litt lengre ut i havet... der det ofte er 200 meters dyp eller dypere. hvilke fangster kan jeg forvente å få på dette dypet ( mener da arter) brosme er vel en sikker vinner ?

lurer også på shadjigg ( fra storm ) hvor dypt kan jeg fiske med disse, uten at de skal bli skvist av trykket på bunnen... funker vel greit på 40 - 60 m`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fisker på 200 meter og dypere, så er det mange aktuelle arter, hvor i landet du fisker har mye å si for artsutvalget. De vanligste er lange, brosme, uer, svarthå og hågjel, men det er heller ikke uvanlig med blåkjeft, kolmule, vassild og spisskate. Er du heldig kan du også få blålange, havmus, skolest, blåkveite, skjellbrosme, hvitskate, mora, isgalt mm. Som nevnt treffer en også på arter som torsk, sei og hvitting på store dyp,har selv fått torsk og sei på ned mot 400 meter. Om du ønsker et stort utvalg arter, så kan det være lurt å ikke bare fiske med hel makrell som agn, men også binde noen mindre kroker på tackelet og agne med makrellstrimler eller reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.