Gå til innhold
Fiskersiden

Haspelsett til havfiske


Bruvik
 Share

Recommended Posts

Hallo!

Har lyst å kjøpe meg ett haspelsett til havfiske, men finner ikke noe særlig på nettet. Så jeg lurte på om det var noen her som ville hjelpe meg :thumbsup:

Stangen må kunne tåle pilker/lodd opp till 300-400 gram. Og snellen må romme 250-300 meter med 0.35 fireline.

Budsjettet ligger på 1500kr for stang og snelle.

Takker for svar på forhånd :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg glemt å forsøke på til det budsjettet der i alle fall. Du må ha en temmelig solid haspelsnelle om du skal pilke med 400g pilk. Og det koster.

Om du legger i 2x budsjettet så kommer du i nærheten. Men du har neppe behov for mer enn 0.25 fireline.

Prey jigger 6' 8-20lb haspel og en Okuma Raw 65 bør vel gjøre jobben. Det kommer seg på omtrent 3000 hos Skitt Fiske. Men selv her blir 400g pilk litt i meste laget tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg glemt å forsøke på til det budsjettet der i alle fall. Du må ha en temmelig solid haspelsnelle om du skal pilke med 400g pilk. Og det koster.

Om du legger i 2x budsjettet så kommer du i nærheten. Men du har neppe behov for mer enn 0.25 fireline.

Prey jigger 6' 8-20lb haspel og en Okuma Raw 65 bør vel gjøre jobben. Det kommer seg på omtrent 3000 hos Skitt Fiske. Men selv her blir 400g pilk litt i meste laget tenker jeg.

Hvis jeg skal ha en snelle som tåler pilker opp til max 250 gram da ? blir det litt billigere da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil ha haspel stang er fordi jeg foretrekker det. har havfiske stang, men liker den ikke så godt.

Hva er det beste jeg kan få til 1500kr i haspelsnelle og stang? Hvis jeg skal kjøpe en stang som skal brukes på 30-100 meters dyp. Har 270 meter fireline liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil ha haspel stang er fordi jeg foretrekker det. har havfiske stang, men liker den ikke så godt.

Hva er det beste jeg kan få til 1500kr i haspelsnelle og stang? Hvis jeg skal kjøpe en stang som skal brukes på 30-100 meters dyp. Har 270 meter fireline liggende.

Har du prøvd andre stenger sneller? Solid haspel er forholdsvis mye dyrere. Vet du om snellen din er stilt inn skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penn slammer+Edge popping kommer seg vel på over 3000 samlet. Så faktisk noen kroner dyrere enn Prey jigger og Okuma raw 65.

Eneste jeg har kommet over (uten å leitet for hardt) som ligger i prisklassen er: Kinetic Thunder Rooster 7' 100-150g + Okuma Raw 65 til 1500. Eventuelt samme stang og Abu Sorøn STX60 til 1200.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne stanga i 25-120g på 8 fot: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Hav-og-trollingstenger/Edge/3776-Popping/Edge-3776-Popping-7-8-100-180gr-2-delt141721-p0000125267

Betalte 1300,- på komplettfritid.no ,men ser at de ikke har den lenger der.

Sikkert super for deg i 100-180g. Som sagt så fikk jeg kveite på 52 kg på denne.

Skal du ha noe som tiler litt må du trolig legge i 2500,-

Endret av Bjarten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode stenger for havfiske med haspel til 700. Enkelt svar. Nei det eksisterer nok ikke. Utvid budsjettet eller let på brukten. En god stang til det bruket koster 1500-3000 ny.

du kan eventuelt legg ut annonse eller følg med på brukten på finn. Men for all del SE på stanga før du handler. lett for en selger å si den kan brukes med haspel uten at den kan det.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.