Gå til innhold
Fiskersiden

Bladet, Jakt og fiske


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Du følger for lite med på ting som ikke interesserer deg Frisch. NJFF har ene og alene i mange år hatt ansvaret/æren for at kalkingsbudsjettet ikke har blitt redusert. Videre var NJFF største pådriver for de nasjonale laksefjordene/vassdragene, for ikke å snakke om kampen mot regulering av elver.

Videre drives det et enormt dugnadsarbeid, bla rettet mot unge og kvinner.

At du ike er interessert i noe/eller ikke er enig i prioriteringene/målsettingen betyr ikke at det som gjøres ikke er verdt noe.

Man kunne kanskje snu litt på flisa og spørre hva de organisasjonene som står utenfor får til.

At laks og ørret er første og eneste pri for NJFF, er vel årsaken til at så mange mindre organisasjoner også står utenfor. Man blir ikke inkludert, enten man bedriver havfiske, meitefiske, whatever. Og det er jo problemet. NJFF er en organisasjon som sitter fast på 70-80 tallet når det gjelder utvikling, og de diskriminerer en rekke sportsfiskere ved å nekte å fornye seg. Å ha en organisasjon som taler for alle sportsfiskere ( slik de har i de aller fleste andre land) bør jo være i alles interesse, din inkludert. AT NJFF kaster bort tonnevis på kalk på allerede døende prosjekter er vel forøvrig mer et bevis på fastgroddhet, enn det er er bevis på fornuftig resursbruk.

Nytter ikke diskutere når du verken vet hva du snakker om eller er interessert i å se ting fra mer enn en side. Det STORE flertallet sportsfiskere i Norge fisker laks, sjøørret og ørret i tillegg til de vanligste saltvannsartene. At du mener det er "feil" betyr ikke at det er det, heller ikke at det ikke skal vektlegges slik.

Det STORE flertallet av sportsfiskere i Norge har ikke peiling på hobbyen sin, det er så udiskutabelt at det er totalt overflødig å beskylde meg for å være arrogant. Poenget er vel heller at de ikke akkurat får nye impulser i særlig grad av J&F, de bare leser om det samme gamle fisket. Burde ikke J&F hatt flere opplysende artikler fremfor enda et oppkok om ørret og laks? Typisk at folk kjører tog forbi Nitelva mens de leser om eller drømmer om å dra kvartkilos ørret i et vann lengst mulig fra en motorvei.

Det er ørten år siden jeg leste J&F, men hvorfor skulle det hindre meg i å mene noe om det? [ :) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det STORE flertallet av sportsfiskere i Norge har ikke peiling på hobbyen sin, det er så udiskutabelt at det er totalt overflødig å beskylde meg for å være arrogant. Poenget er vel heller at de ikke akkurat får nye impulser i særlig grad av J&F, de bare leser om det samme gamle fisket. Burde ikke J&F hatt flere opplysende artikler fremfor enda et oppkok om ørret og laks? Typisk at folk kjører tog forbi Nitelva mens de leser om eller drømmer om å dra kvartkilos ørret i et vann lengst mulig fra en motorvei."

-Den gode "alle andre tar feil" teorien? Joa, den funker den dersom man har troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

-Den gode "alle andre tar feil" teorien? Joa, den funker den dersom man har troa.

Hvis J&F trykket artikler hvor den jevne forumbruker her følte at han eller hun virkelig lærte noe nytt, da tror jeg også at alle leserne hadde fått mer igjen for å lese bladet, fremfor enda en forutsigbar ørrethistorie. Sitatet mitt som du prøver å avfeie med at "alle andre tar feil" er egentlig bare ment å påpeke at norske sportsfiskere er ekstremt tradisjonelle og fulle av tvangstanker om hva som er det rette å fiske med og etter. F.eks.: meiterne her er ikke motstandere av ørret- og laksefiske, men nok heller oppgitt over hvor få som anerkjenner mulighetene for meite etter karpefisk eller kystmeite. Dette handler ikke om å ta feil eller ha rett, men om viljen til å lære noe nytt og utvide horisonten sin innenfor sportsfiske. Der kunne J&F bidratt, men velger å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt handler ikke dette om å ha rett eller feil. Men det mener visst dere , siden eneste grunnen til at man fisker laks/ørret tydeligvis er at man er uopplyst, bundet av tradisjoner eller begge deler?

Utover det ville det vel vært bra tåpelig av J&F å ikke fokusere på det flertallet av sportsfiskerne vil. Men at J&F også har interessante artikler om nye arter og metoder har du tydeligvis ikke fått med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Selvsagt handler ikke dette om å ha rett eller feil. Men det mener visst dere , siden eneste grunnen til at man fisker laks/ørret tydeligvis er at man er uopplyst, bundet av tradisjoner eller begge deler?

Du finner både som velger å fiske laks og ørret fordi de har fisket variert og kommet frem til at dette er fisket som passer for dem. All respekt for den holdningen. Og du har også de som ikke vil forsøke andre metoder eller arter pga fordommer, mangel på kunnskap, eller mangel på penger til nødvendig utstyr. Det siste er selvsagt unnskyldt, å mangle nysgjerrighet og vilje til å utvikle eget fiske og utvide egen sportsfiskehorisont forekommer meg noe merkeligere.

sitat:

Utover det ville det vel vært bra tåpelig av J&F å ikke fokusere på det flertallet av sportsfiskerne vil. Men at J&F også har interessante artikler om nye arter og metoder har du tydeligvis ikke fått med deg.

Flertallet av sportsfiskerne vil drive med det fisket de kan, vet noe om, eller i det hele tatt vet eksisterer. J&F kunne bidratt til å utvide horisonten. At J&F har interessante artikler om nye arter og metoder har jeg ikke fått med meg av den enkle grunn at jeg ikke leser det lenger, jeg bare kverulerer, men litt rett tror jeg faktisk jeg har, på et prinsipielt grunnlag. [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Karl Inge, du mener at jeg ikke vet hva jeg prater om. Likevel har jeg antakeligvis flere å på baken i fylkeslag og lokalutvalg enn det du har. Jeg har sittet i Oslo Fylkeslag i en rekke år, hatt verv i OFA, og jeg har drevet kurs i regi av NJFF.

NJFF som organisasjon er foreldet, dette har jeg selv erfart. Alle andre land i Europa har separert jakt fra fiskedelen, da de to ikke lenger er forenlige med fangst, ene og alene. Selvsagt gjør NJFF mye for å bedre forholdene for eksisterende og tradisjonelle hobbyfiskere. Men de gjør lite eller ingenting for de av oss som tross alt lever og ånder for alsidigheten som finnes i sportsfisket. At vår eneste landsdekkende organisasjon heller ikke ser behovet for å fremme lokale fiskemuligheter er bare skremmende. Hvorfor tyne belastede bestander til randen, når det finnes uendelige muligheter rett utenfor stuedøren? En felles organsisasjon som omfavner alt sportslig fiske, må da være langt bedre enn å ha en organisasjon som omfavner Jakt, friluftsliv, og så det gemene hobbyfisket punktum. Alt om fiske ville vært det naturlige stedet for å samle sportsfiskere under ett tak. AOF sine salgstall er også en god indikasjon på at endel faktisk vet hva de vil ha, og ikke minst hvor de skal få dekket behovet best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

NJFF som organisasjon er foreldet, dette har jeg selv erfart. Alle andre land i Europa har separert jakt fra fiskedelen, da de to ikke lenger er forenlige med fangst, ene og alene. Selvsagt gjør NJFF mye for å bedre forholdene for eksisterende og tradisjonelle hobbyfiskere. Men de gjør lite eller ingenting for de av oss som tross alt lever og ånder for alsidigheten som finnes i sportsfisket. At vår eneste landsdekkende organisasjon heller ikke ser behovet for å fremme lokale fiskemuligheter er bare skremmende. Hvorfor tyne belastede bestander til randen, når det finnes uendelige muligheter rett utenfor stuedøren? En felles organsisasjon som omfavner alt sportslig fiske, må da være langt bedre enn å ha en organisasjon som omfavner Jakt, friluftsliv, og så det gemene hobbyfisket punktum. Alt om fiske ville vært det naturlige stedet for å samle sportsfiskere under ett tak. AOF sine salgstall er også en god indikasjon på at endel faktisk vet hva de vil ha, og ikke minst hvor de skal få dekket behovet best mulig.

Hjelpe meg.

"Men de gjør lite eller ingenting for de av oss som tross alt lever og ånder for alsidigheten som finnes i sportsfisket. " Skriver du. Hvor mange fisketurer har du til nå i år Frisch, og hvor mange av dem var etter andre arter enn karpefisk?

At DU mener NJFF er foreldet får være ditt SYNSPUNKT, organisasjonen vokser og blomstrer den.

"At vår eneste landsdekkende organisasjon heller ikke ser behovet for å fremme lokale fiskemuligheter er bare skremmende. Hvorfor tyne belastede bestander til randen, når det finnes uendelige muligheter rett utenfor stuedøren? " Forstår at det ligger tungt på deg at det har blitt kalket noen naturlig sure vann i Osloområdet opp igjennom årene Frisch, men det der er ren svada. Kanskje du skulle kommet deg litt rundt og fisket etter andre arter litt. (Jada, jeg vet du har fått en laks en gang.)

Om det er grunnlag for en altomfattende sportsfiskeorganisasjon i Norge håper jeg det ikke blir snevre sportsfiskere som skal styre agendaen, da blir medlemmene få og aktiviteten laber. jeg hadde forresten ganske sikkert meldt meg inn, det ville da blitt min 4. organisasjon/klubb. (Fiskersiden ikke medregnet...)

(Usikker på hav AOF har i denne delen av diskusjonen å gjøre, men antallet abonnenter der er skremmende lavt, og en brøkdel av medlemsmassen til NJFF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Hjelpe meg.

"Men de gjør lite eller ingenting for de av oss som tross alt lever og ånder for alsidigheten som finnes i sportsfisket. " Skriver du. Hvor mange fisketurer har du til nå i år Frisch, og hvor mange av dem var etter andre arter enn karpefisk?

At DU mener NJFF er foreldet får være ditt SYNSPUNKT, organisasjonen vokser og blomstrer den.

"At vår eneste landsdekkende organisasjon heller ikke ser behovet for å fremme lokale fiskemuligheter er bare skremmende. Hvorfor tyne belastede bestander til randen, når det finnes uendelige muligheter rett utenfor stuedøren? " Forstår at det ligger tungt på deg at det har blitt kalket noen naturlig sure vann i Osloområdet opp igjennom årene Frisch, men det der er ren svada. Kanskje du skulle kommet deg litt rundt og fisket etter andre arter litt. (Jada, jeg vet du har fått en laks en gang.)

Om det er grunnlag for en altomfattende sportsfiskeorganisasjon i Norge håper jeg det ikke blir snevre sportsfiskere som skal styre agendaen, da blir medlemmene få og aktiviteten laber. jeg hadde forresten ganske sikkert meldt meg inn, det ville da blitt min 4. organisasjon/klubb. (Fiskersiden ikke medregnet...)

(Usikker på hav AOF har i denne delen av diskusjonen å gjøre, men antallet abonnenter der er skremmende lavt, og en brøkdel av medlemsmassen til NJFF)

Hvor mange fisketurer jeg har hatt i år har da ingenting med hva NJFF formidler til sine medlemmer å gjøre?

NJFF har en stor jobb å gjøre når det gjelder å formidle de mulighetene som ligger i et variert sportsfiske. Ved å gjøre dette senkes presset på mange utsatte steder, og folk får et mer bevisst forhold til naturen generellt sett. Kunnskap er sunt KIS, da slipper man fordommer og kan se ting i større perspektiv, og man får ikke minst flere valgmuligheter. De som ikke har interesse av jakt over hodet, hvorfor skal de melde seg inn i en forening som bidrar mer i spaltelinjer/midler til jegere enn til sportsfiskere? Er det solidaritet du er ute etter, så bør du vel heller vurdere stemmeseddelen din fremfor vilket fora du får informasjon om hobbyen din fra. Ellers så er Ole Brum menatliteten din litt skakkjørt for de av oss som ikke vil ha "begge deler", altså både jakt og fiske. Sverige har skjønt det for lenge siden. De forstod at hvis alle sportsfiskere skulle få dekket sine behov. Dvs alle som fisker, uansett hva de fisker, så kunne de ikke ta hensyn til jegere i tilegg.

Selvsagt er AOF langt mindre enn NJFF, det kommer de alltid til å være. Men det er jo fordi de kun fokuserer på sportsfiske. Dessuten driver ikke AOF tvungen innmelding til forbundet som svært mange lokale jeger og fiskerforeninger gjør.

Skjønner at du ser på denne debatten med likhetstrekk til EU. Men slapp av KIS, ingen av delene trenger du å være redd for[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skuffet Frisch, har vært på trening og forventet et saftig innlegg nåår jeg kom tilbake, men dette var da veldig snillt.

Hvor mange fisketurer du har hatt, og etter hva har endel med ditt utgangspunkt for debatten å gjøre. Det er nemlig YTTERST få, også på dette forumet, som ikke fisker etter ørret, laks, sjøørret eller de vanlige artene i saltvannen flere ganger i året. Ergo vil de aller aller fleste kunne finne interessante artikler i J&F. Videre driver jo mange sportsfiskere OGSÅ jakt, ergo får de både i pose og sekk. Og friluftsliv driver vi jo alle mann...enten vi jakter eller fisker. Og de aller fleste J&F foreninger har veldig gode tilbud til medlemmene, som skytebaner, fiskestrekk, havfiskebåter, kastedammer osv osv. Dette drives nærmest utelukkende på dugnad av medlemmene selv.

Og at AOF er bedre enn J&F på sportsfiske er vi jo alle enige om, så det er det vel liten vits i å dra inn i debatten. Det er i seg selv ikke noe argument verken mot NJFF eller J&F. Jeg abonnerer på VL også jeg, selv om også det er dårligere på sportsfiske enn AOF. Og jeg er medlem på andre året i NMU (NorskMeiteUnion), selv om det eneste jeg har fått av de er innbetalingsgiroer-fordi jeg synes NMU ikke bør forsvinne.(NMU har vel omtrent 250 medlemmer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Og at AOF er bedre enn J&F på sportsfiske er vi jo alle enige om, så det er det vel liten vits i å dra inn i debatten. Det er i seg selv ikke noe argument verken mot NJFF eller J&F. Jeg abonnerer på VL også jeg, selv om også det er dårligere på sportsfiske enn AOF. Og jeg er medlem på andre året i NMU (NorskMeiteUnion), selv om det eneste jeg har fått av de er innbetalingsgiroer-fordi jeg synes NMU ikke bør forsvinne.(NMU har vel omtrent 250 medlemmer...)

Selvsagt er det vits å dra AOF inn i debatten. Du sier det selv, det er et bedre sportsfiskeblad. Ergo gir AOF bedre tilbud til sine medlemmer i trykt form enn NJFF. Det er 1. trinn. HAdde man hatt en spesifik organisasjon som kun var dedikert èn oppgave, så er det klart at denne organisasjonen ville gitt bedre tilbud, enn èn som skal tilfredstille litt hos alle. Dette sier seg selv KIS. Det du gjør er jo å sammenligne G-Sport med f.eks en stor dedikert sportsfiskeforretning. Er du sportsfisker så får du best service der hvor kompetansen og ikke minst tilbudene ligger.

Mitt poeng er at NJFF sikkert tilbyr endel til sine medlemmer. Men, èn samlet organisasjon ville utvilsomt stått sterkere, enn èn organisasjon som skal omkranse mange vidt forskjellige aktiviteter. Kanskje vi skal samle Norges Håndballforbund, Fotballforbund og Svømmeforbund i en og samme organisasjon. Så setter vi Fotballsjefen på toppen, så er ser vi hvordan det går...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Nytter ikke diskutere når du verken vet hva du snakker om eller er interessert i å se ting fra mer enn en side. Det STORE flertallet sportsfiskere i Norge fisker laks, sjøørret og ørret i tillegg til de vanligste saltvannsartene. At du mener det er "feil" betyr ikke at det er det, heller ikke at det ikke skal vektlegges slik.

Dette er jo å snu ting fullstendig på hodet. For i norsk sportsfiske generelt, og NJFF spesielt, så er jo ikke problemet at sportsfiskere med 'særinteresser' (feks meitere) ikke innser at laks og ørret er de viktigste artene, eller evner å se saken fra mer enn en side. Problemet er jo det stikk motsatte, at det store flertallet av norske sportsfiskere og NJFF er fulle av fordommer og ikke evner å se behovet til en totalt sett stor gruppe med spesialiserte sportsfiskere som har lite eller ingen utbytte av å være medlem av NJFF. Problemet er ikke hva NJFF gjør, men hva de IKKE gjør! At NJFF bruker MESTEPARTEN av ressursene på massene, og på de store prosjektene som kalking, er helt riktig prioritering. Men samtidig burde de sørge for å ha tillitsvalgte som kan ligge helt i fronten på de fleste typer sportsfiske, og evne å plukke opp og ta til seg internasjonale trender (jeg vet at de har folk som Audun, men som skrevet tidligere har slike personer alt for liten innflytelse i organisasjonen pr i dag). Som andre er inne på her så ligger NJFF (og J&F) holdningsmessig sett 20-30 år etter den internasjonale utviklingen. Derfor representerer NJFF en stor gruppe sportsfiskere i Norge på en ytterst dårlig måte. Og denne gruppen er de som er i 'fronten' og som faktisk i størst grad bidrar til å videreutvikle aktiviteten. Det bør være et alvorlig tankekors for NJFF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel JOF vist det siste året, at de prøver å tilfredstille oss litt sære sportsfiskere. Det har det siste året vært mye mer spennende artikler om forskjellig fiske i både inn, og utland. Så det viser vel at de er på riktig spor. Men at de har et stykke igjen, er jeg helt enig i. Per nå hadde jeg vel ikke kjøpt bladet, om ikke det fulgte med medlemskapet i den lokale foreningen (havfiskeklubben)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av abbor

Hva slags internasjonal utvikling er det du henviser til?

I hvilken grad har NJFF klart å ta inn over seg utviklingen innenfor grener som meite, trolling, havfiske og kystmeite? Hvor mange i NJFFs organisasjon har kompetanse på eller bryr seg om disse tingene, og hvor stor innflytelse har de få som eventuelt kan noe om dette i organisasjonen?

I hvilken grad har NJFF klart å ta inn over seg at høstning står stadig svakere innenfor internasjonalt sportsfiske, med de implikasjoner det medfører? Allerede i 1938 fastslo en norsk-svensk komite at sportsfiske er en aktivitet som utføres for spenningens, rekreasjonens og opplevelsens skyld. Har NJFF noen gang tatt inn over seg dette? Hvorfor tviholder man på å ha høstningsprinsippet i bunnen?

Hvorfor er NJFF så ensidige på kultivering? Man satser store ressurser på kalking, å redde laksen etc. Naturligvis er dette viktige oppgaver som man skal bruke mye ressurser på, men hvorfor satser ikke NJFF bredere og på andre alternative og viktige oppgaver, for eksempel å bidra til å ta vare på og redde viktige innsjøer og vassdrag i urbane strøk,type Vansjø, og foredle sportsfisket etter artene som lever i slike sjøer? Hvorfor arbeider ikke NJFF for å foredle sportsfiskemulighetene etter alternative arter, som for eksempel karpe og suter? Og kom ikke med argumentet om biologisk mangfold. Slik dette brukes i forvaltningen av ørret og laksebestandenen er dette rent vikarierende argumentasjon som grenser til hykleri.

Og til slutt, hvorfor bruker man så lite ressurser på å ta vare på kanskje den viktigste norske fisken av dem alle, nemlig torsken? Torsken er kanskje vel så truet som laksen, men får mye mindre oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt og Fiske og Villmarksliv som forsåvidt også er nevnt her er blader som per dags dato ikke gir meg noenting. Men slik har det ikke alltid vært for 20 år siden gikk jeg på biblioteket og saumfarte alt de hadde av de to ovennevnte blader. Og derigjennom fikk jeg både inspirasjon og tips til å utvikle mitt fiske dengang. Viktig her å huske på at bladet J&F er et medlemsblad og derigjennom skal tilfredstille den gemene hop. Det at jeg for 20 år siden også måtte pløye meg igjennom side på side med artikler om hundeoppdrett, fluefiske, dachs, bukkejakt osv osv tror jeg ikke jeg tok så mye skade av. Men som tidligere nevnt per dags dato abbonerer jeg ikke på disse bladene rett og slett fordi det ikke er i min interesse.

AOF derimot abbonerer jeg på fordi jeg synes det er greit med et blad som ramler ned i posten i ny og ne. Per idag er vel dette det eneste rene fiskebladet i Norge og derfor det mest naturlige for meg å abbonere på selvom det blir litt mye Laks, Ørret og fluefiske etter min smak. Tror mange som har dette bladet abbonerer fordi det er det eneste alternativet. Tror vel heller ikke AOF hadde ødelagt bladet med reklamen hvis det ikke hadde vært komersielle hensyn å ta.

Nei J&F og Villmarksliv er nok to blader som aldri kommer til å tiltale meg, men som et tilbud til massene i Norge er nok dette midt i blinken. Og man skal selvfølgelig dekke de interessene som er mest generelle. Men at Ingen av disse bladene slår et skikkelig slag for meite både i Sjøen og ferskvann overasker meg. Og at folk ikke synes det er mer gøy å fiske Stam eller Vederbuk opp til 2,5 kilo med flytebrød fremfor å dra 3 hektos ørret i marka overasker meg enda mer. Og her mener jeg NJFF har en opplysningsplikt. Se bare hvor mange som har startet med meitefiske her inne via Fiskersiden? Klart det nytter man må bare bli opplyst om muligheter og fremgangsmåte. Her har vel NJFF en plikt i form av sitt medlemsblad.

Her ligger vi langt bak andre land! Som avslutning vil jeg nevne at når vi var på en fiskebutikk i Frankrike sto det ei gammal røy på sikkert 70 år og handlet Karpeutstyr. Da har vel meitefisket nådd litt mer ut til hvermannsen enn her i Norge. Selv sliter jeg forøvrig med en svigermor som ikke forstår hvorfor jeg fisker fisk som jeg ikke spiser??? Så jeg vet det ikke er lett.

Nei, det en får håpe på er at A&F får et konkurrende fiskeblad og at det er marked for begge, konkurranse er sunt. Dermed kan vi kanskje få 2 gode fiskeblader for det kommer aldri hverken J&F eller Villmarksliv til å bli...[8D]

I norge i dag er det kun et sted som leverer og det er faktisk Fiskersiden slik jeg ser det[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spennende diskusjon. NJFF har gjort mye bra - særlig med tanke på rekruttering blant unge. Men de totalt fraværende på saltvann, meite, trolling etc., og følger ikke med i timen, som mange har påpekt.

De ulike spesialforbundene står det dessverre dårlig til med. Årsaken er nok at aktivteten står og faller på noen få mennesker, og nå de ikke har tid/faller fra, så går det gal vei. Se på Havfiskeforbundet, som vel har vært det mest oppegående særforbundet, med rundt 2000 medlemmer for en del år siden. Medlemstallet synker stadig, og de har ingen som kan overta driften av bladet "Havfiskeren". Norgesmesterskapene i havfiske, som tidligere dro over 300 deltagere, har i dag under 100. Ledelsen virker mest opptatt av å krangle om fiskeregler.

Havfiskeforbundet var såpass store en gang at de lett kunne ha ansatt en "pressetalsmann"/redaktør eller noe slikt, i hvertfall i halv stilling. Kanskje noen av særforbundene kunne gå sammen om noe slikt. En fjern drøm, sikkert...

Forøvrig blir det 12-13 sider om kystmeite i neste nummer av Alt om Fiske. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.