Gå til innhold
Fiskersiden

Utradisjonel wobbleren fra Finnland


nysgjerrigperen
 Share

Recommended Posts

Hei

Var ute på Campelen (en fiskebutikk) på bryggen i Bergen da jeg fant en spesiell wobbler. slik ser den ut.

post-31566-0-37907200-1452869299_thumb.j

post-31566-0-23114700-1452869096_thumb.j

post-31566-0-79292600-1452869102_thumb.j

post-31566-0-59306400-1452869120_thumb.j

Har aldri sett en wobbler som ligner på denne og gleder meg til å prøven den :)

Har dere sett noe lignende eller enda mer utradisjonelle fasjoner eller varianter av sluker/wobblere?

Er det eventuelt noen her som har prøvd en slik wobbler?

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på en annen side (var ukjent for meg)

Gode wobblere til sitt formål. For trolling er det to "skoler", vanlig wobblende gange, kanskje med litt søk, og disse som skyter litt mer uregelmessig hit og dit. En slags "darting" svøm. Syrjähyppi tilhører sistnevnte..Sitrer mer i svømmen og fyker ut sidelengs og i høyde litt tilfeldig. Gode når fisken er treig i bettet, men er nøye på dorgehastighet og har et smalt hastighetsregister hvor de er effektive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!
Gleder meg som en unge for å få testet denne wobblere. Blir sikkert noen uker til om ikke en måned :/ Men når jeg får testet den skal jeg komme med en tilbake melding eller video hvis jeg får det til. (Har ikke badekar hjemme.)

Du har vært så heldig å få en HK Limited Edition. HK står for Heimi Kokka, laget og testet i tung heimertrus.

Limited edition og greier høres ikke dårlig ut ;) Syntes de hadde ganske mange av denne typen igjen så det går nok ann å bestille denne fra Campelen.

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett det. Tenker feilvare, men det er langt fra sikkert. Hadde vært spennende å sett svømmen på den.

Får noen andre til å se på dette også :)

Det ble en liten tur på hytta i dag og fikk testet ut wobbleren, tok en video av den når jeg drog den med rundt bryggen. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg legger ut videoen her..

Men ble ganske skuffet når jeg prøvde den, fikk den ikke til å svømme. Den gikk i "virvler" slik som en wobbler gjør hvis den henger en krok i senen, eller så svømte den 90 grader feil. Altså med med side opp og den andre ned uten noe gange i den. Prøvde fort, seint, jevn fart, med rykk, høyt i vannet og dypere i vannet ved å kjøre stangtuppen nedi vannet.

Tror dere at jeg gjør noe gale?Kan jo nevnes at jeg måtte kaste den fordi vi ikke hadde båten på vannet enda.

Utover dette fisket jeg kanskje 10-15 min og det endte med en relativt stor lyr på sølvpilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.