Gå til innhold
Fiskersiden

Helge C Norvang
 Share

Recommended Posts

Hei,

Tenkte å anskaffe meg et GoPro-kamera og begynne med litt filming på fisketurer. Kunne godt tenkt meg et videoredigeringsprogram (for PC) som er litt mer avansert (flere muligheter) enn Windows Movie Maker.

Trenger ikke være state-of-the-art, men mulighet for å legge på mer enn ett lydspor er ganske viktig. Pris er også viktig - ønsker ikke å betale dyre dommer for dette.

Så, hva anbefaler folket?

Pinnacle Studio har blitt anbefalt til meg, men ønsker litt mer tips og erfaringer.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet VirtualDub?

Nei, har ikke testet, men leste litt om det nå. Det støtter ikke typiske videoredigeringsfunksjoner som transitions og sånt. Da er det ikke det jeg er ute etter.

Endret av Helge C Norvang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis du vil ha gratis, så er det bare å velge og vrake mellom de mange alternativene. Et kjapt Google-søk vil gi deg oversikten over hvilke programmer som har hvilke funksjonaliteter. 

Hvis du vil bruke litt penger på det så er Sony Vegas et greit og enkelt alternativ, svært populært for videosnutter til YouTube o.l. Hvis du vil opp i proffsjiktet, så er Adobe Premiere kanskje det mest kurante alternativet, men det koster deretter, med mindre du går for den frigjorte gamle CS2 varianten, men denne kan fort være at ikke støtter nyere video-kodekser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.