Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesett til 8-åring?


piddien
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe et fiskesett til min 8 år gamle niese (som er temmelig vilter, og ikke så veldig forsiktig), men jeg finner ingenting mellom sett for små barn (Otto Oter o.l.) og sett med rene karbonfiberstenger med korkhåndtak. Jeg ser ikke for meg at de stengene tåler behandlingen som niesen min kommer til å utsette dem for. Finnes det ikke sett (eller stenger) som er mer solide? Komposittstenger med EVA-håndtak hadde kanskje vært et bedre utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en åtteåring bør kunne beherske det helt greit. For stenger som tåler mye juling og er helt greie å bruker er jeg helt enig i at glassfiber/kompositt med EVA er bra. Har kjøpt inn en haug med rimelige slike til ungene, både med åpen og lukket haspel. Har enda mine Sølvkroken Junior som har blitt mishandlet med gjeddemeite, torsk på over meteren og tilsvarende gjedde.

Kan noe slikt være aktuelt? Fresh farge og :D
https://www.xxl.no/solvkroken-junior-fiskesett/p/1035443_1_style#details


Det som er greit med XXL, du kan la henne teste greiene og bytte hvis de ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en åtteåring bør kunne beherske det helt greit. For stenger som tåler mye juling og er helt greie å bruker er jeg helt enig i at glassfiber/kompositt med EVA er bra. Har kjøpt inn en haug med rimelige slike til ungene, både med åpen og lukket haspel. Har enda mine Sølvkroken Junior som har blitt mishandlet med gjeddemeite, torsk på over meteren og tilsvarende gjedde.

Kan noe slikt være aktuelt? Fresh farge og :D

https://www.xxl.no/solvkroken-junior-fiskesett/p/1035443_1_style#details

Det som er greit med XXL, du kan la henne teste greiene og bytte hvis de ikke holder mål.

Nå får jeg bare opp en tom side med med søketeksten "Junior Fiskesett" når jeg klikker på linken din. Når jeg klikker på søk får jeg opp et sett med lukket haspelsnelle. Jeg mener det var noe som så ut som en åpen haspelsnelle på siden da jeg klikket på linken din på telefonen i går kveld.

Problemet med XXL er at den nærmeste butikken ligger nærmere en times kjøretur unna (og en liten formue i bompenger). Jeg kunne selvsagt kjøpe på nettet, men jeg må ha det på søndag.

Det er godt å høre at Sølvkroken lager bra, men rimelige sett. Jeg har selv hatt elendig utstyr fra velrenommerte produsenter (Abumatic 220), så jeg vet at et velkjent merke ikke alltid er noen garanti for god kvalitet. Jeg får lete etter en butikk som fører Sølvkroken og håpe jeg finner en før jeg kommer til Åsane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, XXL har en nokså elendig nettløsning. Den linken skulle være direkte til et fiskesett, men nå finner ikke jeg det igjen selv en gang. Om du skal til Åsane er det et konkursutsalg der som heter Kong Kurs, rett ved Staples. Mener han skal være ut April, og er veldig keen på å selge ut ting. Fikk en del greie sluker til 10,-. Han har en del enkle haspelsett og fiskeutstyr inne til et par hundrelapper, blant annet Sølvkroken. Har heller ingen negative erfaringer med billigsett fra ABU, da med åpen haspel men med lukket kan det mye rart. Samme med de rimeligste stengene.

Hvor i Bergensområdet befinner du deg?



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, XXL har en nokså elendig nettløsning. Den linken skulle være direkte til et fiskesett, men nå finner ikke jeg det igjen selv en gang. Om du skal til Åsane er det et konkursutsalg der som heter Kong Kurs, rett ved Staples. Mener han skal være ut April, og er veldig keen på å selge ut ting. Fikk en del greie sluker til 10,-. Han har en del enkle haspelsett og fiskeutstyr inne til et par hundrelapper, blant annet Sølvkroken. Har heller ingen negative erfaringer med billigsett fra ABU, da med åpen haspel men med lukket kan det mye rart. Samme med de rimeligste stengene.

Hvor i Bergensområdet befinner du deg?

Jeg tror de må ha fjernet det settet i løpet av natten.

Jeg bor på Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt et sett fra Shimano. Jeg var ikke så begeistret for at det var kork på den nederste delen av håndtaket, men de hadde det på Kleppestø og jeg hadde det travelt. Takk til alle som har bidratt med gode råd.

Link til settet (tror jeg): https://www.gsport.no/produkt/651631/shimano-gresvig-junior

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.