Gå til innhold
Fiskersiden

trenger hjelp til fiske etter ørret


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

Har søkt litt på siden her nå for å finne ut noe om bra ørretelver i Oslo/Østlandsområdet, men finner ikke noe.

Ser for meg kjøring på opp til 2 timer fra oslo by.

Håper å komme til en vakker elv der ørreten super i seg et insekt som kommer flytende.

Hemsila og Renaelva vet jeg om[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

sitat:Skal være håp i Randselva og øvre deler av Drammenselva også. Diger fisk i hvert fall. Snakker ikke om gytefisk, men elvefisk og oppvekstfisk.

Jeg ser ikke bort fra at årsaken til at det er så godt ørrett fiske oppstrømms Hellefossen, er at det går opp mye sjøørett. De kommer seg sjelden ned igjen, og det det er kjent at særlig hann sjøørett som tidligere har vært androme kan bli stasjonære senere.

Hvis dette er riktig så kan feks denne fisken en tidligere sjøørett;

http://www2.flyshop.no/customers/nyhetmeri...&bg=&bgc=〈=

Terorien forklarer iallefall det sensasjonelt gode ørrett fiske.

[ :) ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjø-ørreten kommer seg ikke lenger enn til Døvikfossen med egen hjelp. Dette var jo i fossen over. Tror faktisk grunnen til at det tas noen svære ørreter i strekningen Døvikfoss-Embretsfoss kommer av at det ikke er så mange som fisker der, og at det ikke er så mange plasser som er egnet å fiske etter den der heller. Det er jo et stort stilleflytende område hvor ørreten kan leve som gjedda nærmest, og hvor det ikke er greit å ta den fra land. Og i strykene øverst er det om å gjøre å være kjent.

Nå er det jo også noen av de ivrigste og dyktigste fiskerne i området som også får de svære der da.

For bra fiske i fine omgivelser vil jeg vel nesten heller anbefale området ovenfor Embretsfoss igjen - oppover mot Gravfoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.