Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Recommended Posts

Jeg er nyinnflyttet student i Bergen og vil gjerne fiske, har da ikke bil så må komme meg dit med kollektiv transport og bena. Bor i sentrum. fluefiske i ferskvann er favoritten, men tar gjerne imot tips for hva som helst fisking! Noen med bra tips om plasser? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til både Bergen og forumet! Det er, som du kanskje har forstått, ikke like mye aktivitet her på forumet som det har vært tidligere...

Nå er jeg langt fra noen fluefisker, men det finnes flere muligheter for å slengt noen fluer hvor det også er mulighet for noen lunde fin ørret. Det første jeg tenker på, siden jeg ikke bor langt unna, er Storavatnet på Krohnegården. Det når du med 19-bussen som går over melkeplassen. Det er ikke vanskelig å nå, og ligger slik at du opplever å få et lite avbrekk fra byen. 

Ellers bor du jo i en spennende by for kystmeite om du er interessert i det. Bontelabo er jo en fin plass å starte om du vil teste det. Det ligger så og si i sentrum, men det går flere busser forbi der også (4, 5 og 6 for å nevne noen). Kaien på Nordnes er også fin til f.eks havmus. 

Anbefaler deg også å stikke innom Campelen På Bryggen hvor du kan få masse gode tips rundt de fleste typer fiske. De har dessverre ikke mye flueutstyr om du er ute etter det, men det er alltid verdt en tur om du lurer på noe rundt sportsfiske i Bergensområdet. Nå på vinteren er de åpen torsdag, fredag og lørdag. Du finner de på Facebook også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå