Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Torskemannen

Funker rustne sluker/spinnere til ørreten?

Recommended Posts

Jeg har noen sluker som har sett bedre dager, og har samlet litt rust. Er det noen som vet om dette vil påvirke ørreten? Ørreten er jo kjent for å være kresen.

20180721_180419[1].jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse ville i alle fall jeg fisket med. Men med nye kroker og ringer, dah ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge hovedfargen på sluken/spinneren er der, kan jeg ikke skjønne at fisken bryr seg. Det er derimot personlig mening, uten noe som helst bevis eller testing.

Jeg ville vært mer oppmerksom på krokene, enn sluken/spinneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare litt kosmetisk rust på krokene, de er fortsatt skarpe og solide (kan bøyes uten at de knekker). Ville dere allikevel byttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvor store ørretene du satser på er :) Hadde ikke vært fornøyd hvis jeg kjipet på en krok og mista drømme ørreten, er det bare noe småpinner du fisker etter. Så er det vel ikke verdens undergang og skal vel litt til for at de knekker en krok selv om den har litt små kosmetisk rust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt svar var mer generelt angående krok vs slukene.

Rust på kroker fører til at de kan knekke og/eller bli sløve. Dersom du opplever at de fremdeles er sterke og skarpe er det sikkert ikke noe problem. Jeg ville derimot vurdert å bytte dem dersom det er originalkrokene som kom med de slukene. Når sluken ser slik ut burde etter min erfaring kroken vært byttet for en stund siden, mest fordi de er blitt sløve.

Slukene ville jeg fortsatt å bruke til jeg mistet dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå