Tønnen

Hook to nylon

Recommended Posts

Hei, er det noen av de norske fiskebutikkene som fører "hook to nylon" pakker av ulike krokstørrelser? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt meg en ringerunde til de forskjellige butikkene rundt Oslo, jeg vet det har vært mengder med Mustad hook-to-nylon i omløp, men jeg vet ikke om det er det fremdeles.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..alternativt sjekke eBay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør bare: Hva er behovet og ikke minst formålet med "hook to nylon" i dag ? Bare spør. Det kan hende at jeg kan svare når det gjelder alternativer

...

Endret av Martin Lopez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Martin Lopez skrev:

Spør bare: Hva er behovet og ikke minst formålet med "hook to nylon" i dag ? Bare spør. Det kan hende at jeg kan svare når det gjelder alternativer

...

Jeg skal ikke ta over tråden fra trådstarter, men til f.eks. mikrofisket mitt elsker jeg ferdigknytte kroker. Å binde #26 kroker og mindre til tynne fiskesener er rett og slett jævlig kjipt.

Ebay is my friend. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, Martin S skrev:

Jeg skal ikke ta over tråden fra trådstarter, men til f.eks. mikrofisket mitt elsker jeg ferdigknytte kroker. Å binde #26 kroker og mindre til tynne fiskesener er rett og slett jævlig kjipt.

Ebay is my friend. :) 

Skjønner det , Martin. Men når det gjelder fangst av mikro fisk trenger man hverken krok eller å binde sene. Man kan faktisk lime sene uten å binde , og man kan varmeforme  selve sene som en krok. Det er ikke store krefter man snakker om. ... Går man videre , kan man bruke sprøytenåler beregnet til medisin. Stikk sena inni rørnålet og klem. Bøy gapet etter fisken man er på jakt etter. Jeg selv har fanget maaaaaaaange fisk uten bruk av krok, og kun ved å bruke fiber som fester seg i kjeven til fisken.

Endret av Martin Lopez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå