Tønnen Posted August 10, 2018 Report Share Posted August 10, 2018 Hei, er det noen av de norske fiskebutikkene som fører "hook to nylon" pakker av ulike krokstørrelser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted August 23, 2018 Report Share Posted August 23, 2018 Ville tatt meg en ringerunde til de forskjellige butikkene rundt Oslo, jeg vet det har vært mengder med Mustad hook-to-nylon i omløp, men jeg vet ikke om det er det fremdeles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted August 23, 2018 Report Share Posted August 23, 2018 ..alternativt sjekke eBay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Lopez Posted August 23, 2018 Report Share Posted August 23, 2018 (edited) Spør bare: Hva er behovet og ikke minst formålet med "hook to nylon" i dag ? Bare spør. Det kan hende at jeg kan svare når det gjelder alternativer ... Edited August 23, 2018 by Martin Lopez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted August 23, 2018 Report Share Posted August 23, 2018 3 timer siden, Martin Lopez skrev: Spør bare: Hva er behovet og ikke minst formålet med "hook to nylon" i dag ? Bare spør. Det kan hende at jeg kan svare når det gjelder alternativer ... Jeg skal ikke ta over tråden fra trådstarter, men til f.eks. mikrofisket mitt elsker jeg ferdigknytte kroker. Å binde #26 kroker og mindre til tynne fiskesener er rett og slett jævlig kjipt. Ebay is my friend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Lopez Posted August 23, 2018 Report Share Posted August 23, 2018 (edited) 44 minutter siden, Martin S skrev: Jeg skal ikke ta over tråden fra trådstarter, men til f.eks. mikrofisket mitt elsker jeg ferdigknytte kroker. Å binde #26 kroker og mindre til tynne fiskesener er rett og slett jævlig kjipt. Ebay is my friend. Skjønner det , Martin. Men når det gjelder fangst av mikro fisk trenger man hverken krok eller å binde sene. Man kan faktisk lime sene uten å binde , og man kan varmeforme selve sene som en krok. Det er ikke store krefter man snakker om. ... Går man videre , kan man bruke sprøytenåler beregnet til medisin. Stikk sena inni rørnålet og klem. Bøy gapet etter fisken man er på jakt etter. Jeg selv har fanget maaaaaaaange fisk uten bruk av krok, og kun ved å bruke fiber som fester seg i kjeven til fisken. Edited August 23, 2018 by Martin Lopez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts