Sign in to follow this  
maing

Havfiske fra land Tromsø/omegn

Recommended Posts

Jeg og samboeren er veldig glad i å fiske, men kan ikke veldig mye om det og har kun erfaring med havfiske fra land og båt. Vi har bodd noen år i Tromsø nå og vi sliter med å finne steder å fiske i Tromsøområdet. Jeg har førerkort for båt og kan leie om vi finner noe billig, selv om det er å foretrekke å stå på land.

Spørsmålet er da: Vet noen om gode steder for fiske (helst fra land) i rimelig avstand fra Tromsø? :) Må være mulighet for å få torsk eller lignende (ikke så glad i sei). Om man kunne kommet seg dit med buss/kort biltur hadde det vært supert, men det kan gjerne være noen timer unna med bil om det er mulig å oppdrive rimelig overnatting i området. 

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Hei

Tror jeg vil anbefale dere å ta en liten sightseeingtur , men se først litt på  gule sider. Se både sjøkart og flyfoto. Mitt forslag er å ta turen via kattfjorden og ut til sommarøya, og andre veien via rystraumen tilbake. Det er mange potensielle fiskeplasser på denne rundturen. Sommarøya ligger ytterst mot hekkingen, og har muligheter for litt av hvert, spesielt flyndre og kveite. PÅ sommeren så kommer det ofte inn sil (tobis) på sandgrunnene der, og da er det som regel annen fisk der også.

Edited by cannonbang