Tore Hanssen Valberg Posted April 15, 2020 Report Share Posted April 15, 2020 (edited) Vi bestiller regelmessig fra Ali, ser det finnes mye billige fluesett. Mye av fluer some selger i europa er vel fra kina uansett? Noen som har testet fluer fra Ali? Edited April 15, 2020 by Tore Hanssen Valberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskenoob Posted April 26, 2020 Report Share Posted April 26, 2020 Jeg er ingen stor fluefisker, men har bestilt en del forskjellige fluer fra AliExpress. Da jeg hadde med disse på tur med en mer drevet fisker ba han meg kaste skrinet. (Uten å vite hvor det kom fra). Dette var tørrfluer og han mente at de ikke imiterte insektsfloran i det heler tatt og var altfor ubalansert og kunstige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Hanssen Valberg Posted May 1, 2020 Author Report Share Posted May 1, 2020 On 4/26/2020 at 3:21 PM, Fiskenoob said: Jeg er ingen stor fluefisker, men har bestilt en del forskjellige fluer fra AliExpress. Da jeg hadde med disse på tur med en mer drevet fisker ba han meg kaste skrinet. (Uten å vite hvor det kom fra). Dette var tørrfluer og han mente at de ikke imiterte insektsfloran i det heler tatt og var altfor ubalansert og kunstige Takk for svar. Er mer nyskjerring på kvaliteten på kroker og binding? Finnes mye der, så godt mulig og finne buzzere, nymfer etc. Kanskje lite tørrfluer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskenoob Posted May 1, 2020 Report Share Posted May 1, 2020 52 minutter siden, Tore Hanssen Valberg skrev: Takk for svar. Er mer nyskjerring på kvaliteten på kroker og binding? Finnes mye der, så godt mulig og finne buzzere, nymfer etc. Kanskje lite tørrfluer. Ikke noen ekspert på området, men de virket godt bundet. Ang krokene så har jeg til gode å få fisk på de fluene, men har bestilt kroker til meiting fra AliExpress og ikke hatt noe problemer med de. Skal sies at største jeg har fått er en 850g ørret som ga litt fight så resultatet kan jo være annerledes om du fisker etter større fisk. Krokene virker også gode og skarpe. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluefinn Posted December 9, 2020 Report Share Posted December 9, 2020 Mye bra der om man leter litt, fant f.eks kroker som var 100% like Mustad sine, alle variantene. Rustfrie, sylskarpe og til en promilledel av prisen. Alt kommer fra samme fabrikkene, bare de med merkenavn som koster skjorta.. Ikke bestilt fluer fra Ali, men ut i fra det jeg har sett, så er det absolutt mye jeg godt kunne hatt i boksen min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskebaronen Posted March 31, 2021 Report Share Posted March 31, 2021 Eg har fått ørret våtfluge frå aliexpress. Personleg trur eg fiskeren bryr seg meir om korleis flugene ser ut enn fisken. Blir fort snobberi. Kvalitet på krok har vore bra på det eg har kjøpt, men det varierar sikkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts