Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp


RoyJonasen
 Share

Recommended Posts

https://www.skittfiske.no/abu-garcia/215243/abu-garcia-revo-4-beast-41-x-lavprofil-til-tyngre-fiske-venstresveiv
Har nylig fått en abu garcia revo 4 beast 41 x (lavprofil multiplikatorsnelle), men vet ikke hvordan stang jeg ønsker bruke til dette. Enten jerkbait stang på under 9 fot og kastevekt under 80g

eller en 11-12 fot haspel-«laksestang» med trigger og kastevekt 15-40/ <80

 

skal brukes til kombofiske mellom laks og gjedde.

trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som et generelt innspill; slike kombo-løsninger fungerer sjelden særlig bra. Det man må finne ut er hva er den beste løsningen til en gitt situasjon. Hvis man skal fiske fra båt vil man nok (til nød) kunne bruke den samme stanga til dorging etter (stor) laksefisk, som til spinnfiske etter gjedde. I båt må ikke stanga være for lang, kanskje maks 8 fot. Men en slik stang vil ikke fungere spesielt bra til laksefiske i elv. Der vil en lengre stang med bedre "styrende" egenskaper være det man trenger. På generelt grunnlag støtter jeg nok derfor TTs kommentar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, piscator skrev:

som et generelt innspill; slike kombo-løsninger fungerer sjelden særlig bra. Det man må finne ut er hva er den beste løsningen til en gitt situasjon. Hvis man skal fiske fra båt vil man nok (til nød) kunne bruke den samme stanga til dorging etter (stor) laksefisk, som til spinnfiske etter gjedde. I båt må ikke stanga være for lang, kanskje maks 8 fot. Men en slik stang vil ikke fungere spesielt bra til laksefiske i elv. Der vil en lengre stang med bedre "styrende" egenskaper være det man trenger. På generelt grunnlag støtter jeg nok derfor TTs kommentar! :) 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.