Jump to content
Fiskersiden

Lowrance svinger XDCR Sylvester

Recommended Posts

Jeg har en Lowrance svinger som ser ut til å være HDI Skimmer 50/200 + 455/800 khz.  Etikett på ledning sier 003-8963-00 / XDCR Sylvester.

Vil denne passe på noen av dagens ekkoloddmodeller?

Ser at Lowrance Elite-7 TI2 er på tilbud nå.  Vil dette passe sammen?

Behøver ekkolodd til hummerteiner og fiske i sjø.

27 minutter siden, Ford3000 skrev:

Lowrance Elite-7 TI2 eller Simrad GO7 XSR?

Er disse sammenlignbare i funksjoner?

Ja, Ti2 og GO xsr er særs like. Jeg liker skjermen på GO bedre enn på Ti2 men skal du ha to skjermer er det noe bedre nettverksmulighet med Ti2.

Støtter ellers abbor på at HST-DFSBL og 50/200-HDI er de beste alternativene av ekkoloddgivere du kan få til Lowrance og Simrad for havfiske under 5000,- Disse to har mer eller mindre samme 2D, men HDI har downscan i tillegg til 2D.

Jeg har en GO i dashen selv jeg, som jeg bruker for ymse motordata og annet via NMEA2000-nettverket.

IMG_7262.jpg

I saltvann har jeg personlig vært tilhenger av Navionics, men nå er det i mine øyne dødt løp mellom N og C. C-Map har tatt bra innpå og selve navigasjonskartet hos C-Map er nå like bra som Navionics i saltvann. Med C-Map kan du få lagt farger på isobatene, en funksjon jeg digger - det får du i praksis ikke til med Navionics. Samtidig er Genesis Live gratis og fungerer med C-Map, mens Sonarchart Live (Navionics sin live-mapping) er en betalingstjeneste. MEN siden GO ikke støtter Genesis Live (Det gjør Ti2) spiller akkurat det mindre rolle på GO.

Noen tips på veien:

Oppdater softwaren i Elite Ti2, den originale har et par bugger du IKKE vil slåss med. Etter oppdatering tar du hard reset:

• Slå av.
  • Hold inne zoom + og -.
  • Mens du holder begge zoom inne, trykk på og slipp Power.
  • Fortsett å holde zoomknappene til du hører et høyt pip eller ser bakgrunnskartet komme opp.

Sørg for at den får tilstrekkelig strøm. Det handler mye om å bruke korrekt dimensjon på ledningene, her ser du hvordan du beregner det: https://teamcolibri.blogspot.com/2020/02/what-size-wiring-to-use-for-my-unit.html