Mortendur Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Mårnsann godtfolk. Har kjøpt meg en 83/200 giver til min Hook Reveal 7. Men har fra før en tripleshot giver. Tenkte å ha den stående i tillegg for bruk i grunne viker osv. Ser følgende plassering ok ut i så fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Nei, sorry. Her har du plassert din HDI lavere enn Tripleshot, så den vil skape en skygge på SideScan. Monter de på hver sin side av akterspeilet i steden så slipper du problemet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Er det ikke en 2D giver i tripleshoten? Jeg trodde denne var nettopp 83/200 giveren, slik det vel er i totalscan og 3-in-1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 Det er 2D i Tripleshot, men den er elendig. Men ja, om Tripleshot erstattes med en TotalScan eller en Active Imaging 3 i 1 så får man samme gode 2D som i HDI, og SideScan fra en ekkoloddgiver. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortendur Posted April 24, 2022 Author Report Share Posted April 24, 2022 10 timer siden, erik skrev: Nei, sorry. Her har du plassert din HDI lavere enn Tripleshot, så den vil skape en skygge på SideScan. Monter de på hver sin side av akterspeilet i steden så slipper du problemet. Jeg trodde det var dumt å montere på venstre side av akterspeilet pga av støy fra motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 På båter med påhengsmotor er det sjelden noe problem da propellen uansett havner lengre bak enn giveren. Jeg har feks hatt givere på begge sider på de tre siste båtene mine uten problemer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortendur Posted April 25, 2022 Author Report Share Posted April 25, 2022 Tusen takk for god hjelp igjen! Da blir det plasseringsbytte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts