Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor ble den av - "Seatrout spoon"


algernon
 Share

Recommended Posts

For en tid tilbake siden så ble det solgt en sluk som het "Seatrout Spoon", fra "Wazp" og Aktiv fritid. Den hadde mye til felles med Morild Seatrout fra Sølvkroken, både i form og gange, men hadde et litt tynnere blad så den tålte enda bedre å bli fisket i grunne favann. Husker den var en skikkelig killer både på treg SØ og ferskvannsørret.

Denne virker dog å være umulig å oppdrive nå om dagen? Jeg følger ikke godt med på utstyrsfronten, har selskapet(ne) gått under og forsvunnet fra jordens overflate? Ville vært synd i så fall, for denne sluken var ofte redningen for min del på turer der fisken ellers var treg.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den busten gjør at sluken får mer oppdrift og kan fiskes svært sakte. Du kan da fiske mye grunnere en normalt. Kan også trigge treg fisk i kaldt vann. Har alltid noen treblekroher med fjær eller lignende på lur om jeg trenger det. 

Det er kjempenkelt å lage slike selv. Bruk fjær, strimler fra plastposer eller hva en du har og surr det på en krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.