Tharayman Posted Thursday at 07:12 PM Report Share Posted Thursday at 07:12 PM Fisker med juksamaskiner etter torsk og sei. Har kjøpt noe rimelig 8 og 16 braid fra aliexpress. Usikker på om antallet har noe å si, men den med 8 tråder holder ihvertfall i dette tilfellet mye dårligere mot slitasje. Den ryker rett som det er, og får veldig lett skade. Er vel sikkert noen typer/merker som er bedre på dette, men litt vanskelig å finne ekte, objektiv informasjon. Markedet ser ut til å inneholde mye hype og merkevaregimmick. Noen som har en ledetråd? Synes denne fra Berkley ser spennende ut. Blir å teste den hvis jeg finner butikk som selger den her til lands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted Thursday at 08:47 PM Report Share Posted Thursday at 08:47 PM Kinabraid er alltid et sjansespill. Du kan få gode snører, men dimensjonene stemmer aldri. Skal du ha et rimelig alternativ er fladen maxximus helt kurant, og med at det blir mer mekanisk slitasje på snøret i en juksemaskin ville jeg gått godt opp i tykkelse. Berkleysnører holder jevnt over god kvalitet, men de koster jo litt da. og ja markedet flommer over av hype og merkevaregimmicker, og betalte anmeldelser, og juks med dimensjoner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted Friday at 10:56 AM Report Share Posted Friday at 10:56 AM det kan være stor forskjell på hvor mye juling ulik type braid tåler, og den påståtte bruddstyrken sier som regel lite om slitestyrke. Faktisk er det slik at de typene som proklamerer høyest bruddstyrke er minst slitesterke. Jeg har primært brukt to typer braid til mitt kveitefiske; Powerpro og Berkeley x9. Begge har vist god slitestyrke, selv om de er midt på treet når det gjelder relativ bruddstyrke. Jeg har ikke prøvd den lenkede braiden fra Berkeley, men jeg er enig med Ølgylt at hvis man trenger ekstra slitestyrke er den enkleste løsningen å gå opp ett hakk i tykkelse. Og ja, dessverre er braid av god kvalitet alt for dyrt, men dette er definitivt et av stedene jeg ikke sparer penger. Å risikere å gjøre en kjede svakere ved å spare penger er det samme som å spare seg til fant...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts