Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan fiske det her?


mariusse
 Share

Recommended Posts

Ny dag, nytt nybegynnerspørsmål :)

Jeg har de siste ukene dura rundt både her og der på jakt etter steder å fiske. Jeg synes minst halvparten av stedene jeg ramler over har veldig mye sånne vannliljegreier (eller hva det er). Er dette noe alle bare glatt hopper over å fiske eller finnes det metoder å prøve? Om det ikke fiskes er det fordi man setter seg fast, eller er det andre grunner som at det ikke er her noe stor fisk står, eller andre grunner?

Jeg er ny i gamet og har for det meste bare prøvd med disse Sølvkroken aura og flake og en og annen spinner, men alle har sånn trippelkrok så det er helt håpløst å prøve seg på plasser som her jeg var i dag:

image.thumb.jpeg.5f0bcdc13d97b533fbd35e353ab58a37.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nok fisk inne blant vannliljene, men det er som du sier, umulig å fiske med sluk. Mark og dupp kan funke, enten innimellom om du finner en åpning, eller rett utenfor der det blir åpent vann. Men fisken kan lett kjøre seg fast i vannliljene, så det er neppe stedet for 0,15 fortom … Ev. får du flytte på deg slik at du finner mer åpne plasser. På andre siden av vannet ser det jo ut som man kan stå på torva. I alle fall om man ikke er redd for å bli litt våt på beina … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.