Gå til innhold
Fiskersiden

Borgundfjordfiske 2024


Sesam
 Share

Recommended Posts

44 minutter siden, Sesam skrev:

Rakk kun å sette ut båten i dag, men en 5 minutters rekognoseringstur med ekkolodd viste at det var bra med fisk. Dette var på en plass utenfor Fiskarstranda 

8D01E8EB-2882-4FC1-9370-FDCF6E1B91BC.png

Ganske ofte tenker jeg det er noe galt med ekkoloddet mitt, eller at jeg har rota med innstillingene, slik at jeg ikke ser noe fisk. Men så kommer jeg på at jeg holder til i hhv Indre Oslofjord og svensk vestkyst … 

Dette ser bra ut, @Sesam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut en times tid i dag, men mye vind og regn gjorde det litt mindre trivelig å være i åpen båt. Slet med å finne fisk i kveld, fant et par stimer etter mørket kom men var mye drift og vanskelig å holde posisjon over stimen. Da var jeg iallefall i gang, selv om fisken uteble… 9198B684-061C-408F-853B-87426998D5CD.thumb.jpeg.4c541fd5f96d41c1ca06c25ef2c549c2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle utpå en tur i dag og reise kjerringa, men ble litt antiklimaks da jeg kom til båten og så at bensinmåleren var 3mm unna tom tank så ble en meget kort tur. Lite fisk på loddet rett ved kaia, men fikk til slutt landet en sprek 3,5 kilos skrei. Godt å ha årets første i båten 

A9B5E421-60D9-4FBE-A1C4-B6FEB14E9F1A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vært flere turer uten fangst, lite fisk i år sammenlignet med tidligere år. Men mulig fisken bare er litt sen i år; på en liten tur i dag ble det bra klaff. 2 stk på ca 10 kg. Var tunge å dra opp fra ca 70 meters dyp. Test av ny Prey winder V2 snelle. Meget fornøyd. 

CE1E7396-B0B9-49F4-9DFD-683BE279E46F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det endelig noen som la ut noe fangst ja :D Jeg var en tur ute med ungene i går, men kunne ikke se noe fisk av størrelse på ekkoloddet. Tidligere år har jeg bare vært på bygrunna, men med litt raskere båt i år prøvde jeg å kjøre ut til Godøya og kikket litt utenfor revskallen på sørsiden der, men det var veldig lite liv å se utover noe småfisk. Er det noen som vil gi oss noen tips på områder å lete hvis været holder seg? Det er en nydelig plass å være på båttur, men det skal lite til før sjøen blir ubehagelig der ute :) Jeg er innflytter og lite kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.