erik Posted June 13, 2024 Report Share Posted June 13, 2024 Jeg har som nevnt hatt båt liggende permanent ute i saltvann, hele året til og med bare for å utfordre meg selv litt….. Om du tar med deg en drikkeflaske med vann ned i båten når du skal ut, og skyller av elmotoren din etter turen med innholdet, så er det veldig mye bedre enn å ikke gjøre noe. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted June 13, 2024 Report Share Posted June 13, 2024 On 6/11/2024 at 10:17 PM, Rana530 said: Jeg har nå bestilt meg denne EL-motoren, etter at bensinmotoren ikke lot seg starte: https://www.watski.no/Minn-Kota-Riptide-Endura-MAX-11G3K?artnr=136822 Dere som har EL-motorer, har dere hatt det på båt i saltvann? @erik @Gabriel Andre? Motoren jeg har bestilt er beregnet for saltvann. Men lurer på om den kan/om det er anbefalt å ha den stående på båten når den ligger fortøyd på fjorden? Da tenker jeg kun på holdbarheten til motoren, er klar over at det kan være risiko for tyveri når den ligger i fortøyning. Litt tunvindt å ta den med hver gang man skal på sjøen, men samtidig så vil jeg at den skal vare lenge. Ja, min tåler saltvann uten problemer. Men så blir den også brukt veldig mye på seilbåter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slosprøyt Posted August 3, 2024 Report Share Posted August 3, 2024 Takker og bukker, hadde helst sett at du forklarte meg det her, for jeg er ikke noe god til å trykke på linker. Men jeg ser den, litt slitsomt å forklare noe du allerede har gjort før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts