erik Posted August 27 Report Share Posted August 27 Juli ble ganske så begredelig av flere årsaker, august skulle bli måneden vi reiser kjerringa! Les mer på bloggen: https://teamcolibri.blogspot.com/2024/08/eriks-fiske-august-2024-endelig-litt.html?m=1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted August 28 Report Share Posted August 28 med forbehold om at bildet kan "lyve", men den "brasmen" Vera fikk på sluk likner mistenkelig på en flire, jfr stort øye, rød basis brystfinne, sølvfargede skjell. I så fall enda mer oppsiktsvekkende, og i så fall et stort eksemplar for arten å være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted August 29 Author Report Share Posted August 29 Rimelig sikker på at det der er en brasme, selv om vi har fått flere store flire litt lengre ned i elva under meite så det er stor flire her. Den ligger forsåvidt i fryseren siden vi er litt slunkne på agnfronten, så det kan sjekkes nærmere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted August 29 Report Share Posted August 29 Nice med litt action. Ser vi har hatt likheter i fisket. Jeg har også fått gjørs, min andre noensinne. De er virkelig fine. Og kurant abbor, min nest største noensinne, tror jeg skal lire av meg noen ord om det snart. Og jeg har også hatt hyttetur som bare blåste bort, selv om jeg endte med trøstefisking etter makrell. Men brasme på sluk, den slår jeg ikke 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted August 30 Author Report Share Posted August 30 Vera har vederbuk og asp på sluk fra før, men de er litt mer som forventet. Gjørs er i mine øyne en av de kulere artene vi har i ferskvann, og en fantastisk matfisk. Bestanden i Vansjø er heldigvis på bedringens vei også med stadig stigende snittstørrelse år for år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts