Jump to content
Fiskersiden

Gjedde på Karmøy/Haugesund

TorHaakon-Lucius
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Knut Skråle skrev:

DET ER IKKE LOV MED CATCH Å RELAESE PÅ VESTLANDET!!! ALL GJEDDE SKA AVLIVES!!!!! DE SPISER ALT FUGL OG ALT FISK! DE SKAL DØ!DØ!DØ!!!

VI UT RYDDER GJEDDE MED RUSER OG HAR KNEKKT KODEN!! NÅ ER DET BARE SMÅ GJEDDER IJEN PÅ ROGALAND!!!

Dette er ikke morsomt lengre. Ta deg litt sammen 

• Like 2
  • Thanks 1

2 timer siden, Knut Skråle skrev:

DET ER IKKE LOV MED CATCH Å RELAESE PÅ VESTLANDET!!! ALL GJEDDE SKA AVLIVES!!!!! DE SPISER ALT FUGL OG ALT FISK! DE SKAL DØ!DØ!DØ!!!

VI UT RYDDER GJEDDE MED RUSER OG HAR KNEKKT KODEN!! NÅ ER DET BARE SMÅ GJEDDER IJEN PÅ ROGALAND!!!

Oi! Det var da voldsomt;-) Altså jeg mener jo ikke å tråkke noen på tærne her. Hvis dere driver utfiskingprosjekt i noen vann, skal jeg ikke komme og dyppe snørene mine der, slapp av.

Tar dere opp alle gjeddene dere får? Har hørt at det fører til en haug med bittesmå gjedder…men, men.

Jeg kan sikkert finne noe annet å fiske på jeg, og heller dra østover eller til Bergen hvis jeg vil fiske gjedde:-)

Personen over er ikke akkurat representativ for vestlandsfiskere.

Det finnes greie gjeddevann i området, stikk innom lokale fiskeutstyrsjapper så får du nok tips til å komme igang.

Men de virkelig store gjeddene må du nok lete mye etter 

• Like 2

bare sånn apropos; hvis man er så redd for gjedde, er det å ta ut de store gjeddene en spesielt smart tilnærming? Som det skrives fører jo det gjerne til at antallet smågjedder eksploderer, og de er ihvertfall fæle predatorer på småørret, og svekker reproduksjonen av denne. De store gjeddene er for en stor del kannibaler, og bidrar til å holde gjeddebestanden nede, så det er jo ikke disse store gjeddene man bør være redde for. De er stort sett nyttige.

...og de er interessante sportsfisk i tillegg! ;) kulere å få ei tikilosgjedde enn en kvartkilos ørret

Edited by piscator

6 timer siden, piscator skrev:

bare sånn apropos; hvis man er så redd for gjedde, er det å ta ut de store gjeddene en spesielt smart tilnærming? Som det skrives fører jo det gjerne til at antallet smågjedder eksploderer, og de er ihvertfall fæle predatorer på småørret, og svekker reproduksjonen av denne. De store gjeddene er for en stor del kannibaler, og bidrar til å holde gjeddebestanden nede, så det er jo ikke disse store gjeddene man bør være redde for. De er stort sett nyttige.

...og de er interessante sportsfisk i tillegg! ;) kulere å få ei tikilosgjedde enn en kvartkilos ørret

DU SKJØNNER DE IKKE!! VI SKALL IKKE BARE DREPE DE SMÅ!! 

VI SKAL DREPE ALLE! DE STORE MED RUSER Å DE SMÅ MED ELFISKET MED STRØMM!! VI HAR KNEKKT KODEN!!! 

16 timer siden, Knut Skråle skrev:

VI SKAL DREPE ALLE! DE STORE MED RUSER Å DE SMÅ MED ELFISKET MED STRØMM!! VI HAR KNEKKT KODEN!!! 

Når du ikke engang har knekt skrivekoden tror jeg ikke gjeddene har mye å være redd for 

5 timer siden, Ølgylt skrev:

Når du ikke engang har knekt skrivekoden tror jeg ikke gjeddene har mye å være redd for 

22 timer siden, Knut Skråle skrev:

Små OG store ja, men da så…Den tilnærmingen er jo en oppskrift på suksess, og ikke bare når det gjelder fiske;-)