Jump to content
Fiskersiden

Plukke fisk i Hardanger (film)

Share

Recommended Posts

Knoll og Tott, aka Vera og Erik, legger ut på en episk reise for å plukke fisk i Hardangerfjorden. Heng med oss på tur, vi lover både opp- og nedturer!

Edited by erik
  • Like 2

Kul film og morsomt med så mange arter. 
Hvor (sånn ca) i Hardangerfjorden er dette? Jeg klarte ikke å kjenne meg igjen. 

For de uinnvidde bør vel 3 Busserulls krediteres litt for overskriften? 

På det helt personlige plan så sliter jeg litt med at dere tar navnene Knoll og Tott. Jeg har nemlig hett Tot i jobbsammenheng i 20 år, så «Knoll og Tot» er i midt hode meg pluss en til. Men jeg har muligens ikke monopol … ^_^

Takk!

Vi kunne kalt oss "The Katzenjammer Kids" selvfølgelig, men det hadde skurret litt mot rotnorsk tittel?

I saken på bloggen har jeg lagt inn en notis om hvor uttrykket stammer fra:

image.thumb.png.081e33c36f1d2cd2ed891ac4a52831b7.png

Jeg regnet ikke med at så mange ville ta referansen, men der tok jeg feil :D

Den 12.9.2024 at 13.05, erik skrev:

Takk!

Vi kunne kalt oss "The Katzenjammer Kids" selvfølgelig, men det hadde skurret litt mot rotnorsk tittel?

I saken på bloggen har jeg lagt inn en notis om hvor uttrykket stammer fra:

image.thumb.png.081e33c36f1d2cd2ed891ac4a52831b7.pngJeg regnet ikke med at så mange ville ta referansen, men der tok jeg feil :D

Jeg hadde faktisk busserull da jeg var barn. Nå er det vel knapt noen som vet hva det er. I alle fall ikke blant de under 40. 

• erik changed the title to Plukke fisk i Hardanger (film)

Fikk omsider sett del II og III da jeg hadde en kveld alene på hytta. Det passet jo fint, for da var jeg beredt da ekkoloddet plutselig så slik ut dagen etter: IMG_0011.thumb.jpeg.8659ddc7499b3f0fe24719d6bd832343.jpeg

Jeg husket ett eller annet om «ping», fant at den sto på maks og justerte ned til 14. Om 14 var optimalt der og da, aner jeg selvsagt ikke, men stripene ble borte :D

• Like 1