Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som får noe sjøørret om dagen?


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis Nico. Håper du har fått hull på byllen nå.

Ville nok prøvd å ungå vading på dagen hvis du har problemer med kastelengden med fluestanga. SØ,n kan være veldig sky, så vading på klare stille dager kan være mer til ugang enn nytte. Er det dårlig vær og/eller mørkt kan forsiktig vading være greit.

Du får nok rense og strekke snøret ditt så du får trent litt mer med flua, så kommer nok ferdighetene fort tilbake. Det er snart "høysesong" for SØ'n i sjøen så det er greit å kunne mestre pisken i vind og mørke.

Selv må jeg kjøre et stykke for å komme til åpent vann, så sesongen begyner trått for meg mot det den pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

...en ting til: hvordan var vakene du så? Hissige,rolige,forsiktige småvak?

Dette kan ymte litt på hva som ble jakta på, og således hva slags flue du kunne brukt.Hadde sø'en sild/brisling i svelget?

Vakene var hissige, helt klart. Type 'Jakt i overflaten', eller 'Herregud-jeg-har-lus-og-klør-noe-sinnsykt-men-mangler-tomler'. Helt klart. Ved to anledninger så jeg også nesten hele fisken over vann.

Sjekket svelg og munn på min fisk, men fant ingen ting jeg kunne tyde. Det jeg la merke til, som helt klart ikke var ørreten selv, var noe tykt, mørkt, seigt og nærmest som olje (...delvis fortært børstemark?)

Hadde jeg vært en bedre fluefisker ville jeg kanskje hatt bedre mulighet, men med uerfarenhet, usikkerhet og enormt god hukommelse på senen fra vinterlagring ([} ;) ]) kom jeg ikke lenger enn 5-7 meter ut, og det var for kort denne gangen. For en gangs skyld hadde jeg glemt vaderne ([} ;) ]). Det skal aldri mer skje. Nå ligger de i bilen hele tiden! Matvarer og slikt får bare vike....

Etter all sans var det børstisguffe sø'en hadde i seg.Noen arter begynner å bli urolige nå.Gamlegutta som har fiska i sjøen før vi var i pungen på far, kan fortelle om store børstemarkeksponeringer

allerede tidlig i Mars-dette skjer hvert bidige år.Dette vet også de erfarne garnfiskerne, og setter garna på grunner de vet det går mye børstis-og etter børstisen torsk/sjøørret.

Når det gjelder kastinga di, så ses vi på kurset.Tror ikke du skal bli skuffet, og vil tippe at du plukker opp en del som bidrar til bedre kastelengder.Kan jo også se på sammensetningen av utstyret ditt, i tillegg til at du kan få prøvd noen virkelige kastemaskiner, som kanskje kan være greia for deg ? [ :D ]

Fortsatt skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av maxima

Hvor dypt var det der du fikk den,Og hvordan bunnforhold `?

Jeg har heller ikke hellet med meg etter Sø

Det var ganske så grunt, faktisk. Tipper jeg kastet sluken ut til 3-4 meters dybde, men den tok nærmere land. Kanskje 1-2 meter. Og bunnforholdene, så langt ut jeg kunne se, var av type leopard. Sandbunn, stener, tang.

Alt i alt var det veldig etter 'læreboka'. Jeg brukte blå/hvit sluk, og opplevde ingen napp eller interesse innen. Plutselig satt den bare der... Det var blikkstille og absolutt ingen form for liv i vannet da jeg begynte. Ingen fugler, ingen tegn til SØ-mat i vannet...

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å blanket i går. Hadde kontakt med en SØ (undermåler). Prøvde maaange fluer. Den SØ'en jeg hadde kontakt med smakte på en liten Deciever. Havet virket helt dødt helt til jeg fikk et napp, da så jeg flere SØ som var oppe. Så var det helt dødt igjen!

Utrolig fint vær uansett og det fikk luftet bort en del av det grumset jeg inntok kvelden i forveien [ ;) )].

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute igår og fikk to. Største på 2.1 som er ny pers for min del.

Ble tatt på fyggivariant. Utrolig spreke begge to.

Den største prøvde jeg forgjeves å sette ut igjen. Det var ikke snakk om å få liv i den igjen. Den var noe mørk, med stort hode men var ikke spesiellt tynn.

Er dette kanskje en veldig gammel fisk? Har desverre ikke bilde. Hva kjennetegner egenltlig gammel fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en fin tur.

I går var jeg ute noen timer etter ørreten. hadde med hele familien, og jeg må si min datter på seks begynner å bli en habil fisker[ ;) ]Ingen av oss fikk noe da, enda forholdene var fine (bortsett fra meget sur nordavind). Fisket i en sydvendt bukt med flott leopard bunn. Dette var i le, og det var flotte krusninger på overflata. Var skråsikker på fisk da jeg kom frem, men den gang ei. Allikevel, det ble gode pølser på båler, deilig kaffe og sola ga varme til vinterfrosne kropper. Hærlig tid vi har i vente. Og til deg El-nico. Gratulerer med seieren, det ble ingen SØ på meg denne helgen.[V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Det var jo en fin tur.

I går var jeg ute noen timer etter ørreten. hadde med hele familien, og jeg må si min datter på seks begynner å bli en habil fisker[ ;) ]Ingen av oss fikk noe da, enda forholdene var fine (bortsett fra meget sur nordavind). Fisket i en sydvendt bukt med flott leopard bunn. Dette var i le, og det var flotte krusninger på overflata. Var skråsikker på fisk da jeg kom frem, men den gang ei. Allikevel, det ble gode pølser på båler, deilig kaffe og sola ga varme til vinterfrosne kropper. Hærlig tid vi har i vente. Og til deg El-nico. Gratulerer med seieren, det ble ingen SØ på meg denne helgen.[V]

Pølser regnes vel også som fangst...? Kan være vanskelige å finne, de også...

Den ble jo startet litt hurtig denne 'konkurransen'. Kan godt si at vi er i null og prøve en gang til.

Jeg er hekta nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fisket vi på kaia på Stjørdal. Jeg meitet med ei halv sild og brukte en liten dubb for å få agnet et par meter over bunnen. Etter ei stund gikk det på fisk, og forbauselsen var stor da jeg fikk en sø på 2,2 kg og i godt hold. Sånn er det når lykka er større enn forstanden[ ;) )].

Jsc

030320061908391ScP6Gu76FhL.jpg040320061902451Iliq993Hlp8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jsc - hva er motivet på bildet ditt? Nå har jeg klødd meg i hodet lenge, og lastet ned, lagret, forstørret og spurt. Hva er det du har bilde av?

Er det noe i forbindelse pilke og ferdsel på is?

Et forslag her er at du har dratt ben og forkropp av to tarantellaer.

Vil du røpe hva det er?[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..er det ikke to montanafluer?

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Jsc - hva er motivet på bildet ditt? Nå har jeg klødd meg i hodet lenge, og lastet ned, lagret, forstørret og spurt. Hva er det du har bilde av?

Er det noe i forbindelse pilke og ferdsel på is?

Et forslag her er at du har dratt ben og forkropp av to tarantellaer.

Vil du røpe hva det er?[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rug

Hehe..er det ikke to montanafluer?

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Jsc - hva er motivet på bildet ditt? Nå har jeg klødd meg i hodet lenge, og lastet ned, lagret, forstørret og spurt. Hva er det du har bilde av?

Er det noe i forbindelse pilke og ferdsel på is?

Et forslag her er at du har dratt ben og forkropp av to tarantellaer.

Vil du røpe hva det er?[ ;) ]

..[ ;) ]Jeg regnet med at jeg her tråkker på rimelig tynn is, uansett hva svaret er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Jsc - hva er motivet på bildet ditt? Nå har jeg klødd meg i hodet lenge, og lastet ned, lagret, forstørret og spurt. Hva er det du har bilde av?

Er det noe i forbindelse pilke og ferdsel på is?

Et forslag her er at du har dratt ben og forkropp av to tarantellaer.

Vil du røpe hva det er?

Det er vel 2 lakselus ser det ut som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tronda

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Jsc - hva er motivet på bildet ditt? Nå har jeg klødd meg i hodet lenge, og lastet ned, lagret, forstørret og spurt. Hva er det du har bilde av?

Er det noe i forbindelse pilke og ferdsel på is?

Et forslag her er at du har dratt ben og forkropp av to tarantellaer.

Vil du røpe hva det er?

Det er vel 2 lakselus ser det ut som

må si det samme selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 poeng til Tronda!!![ ;) ] Det var to av flere lakselus som var med en laks opp i elva.

Jeg skjønte ikke hva el-nico mente med det samme. Trodde det var noe feil med fangstbildet, og det er det jo for såvidt, da fotografen ikke greide å få med hele fisken [ ;) ]. Senest i dag tørket jeg størknet blod av kameraet...[:0]

Jsc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jsc

10 poeng til Tronda!!![ ;) ] Det var to flere lakselus som var med en laks opp i elva.

Jeg skjønte ikke hva el-nico mente med det samme. Trodde det var noe feil med fangstbildet, og det er det jo for såvidt, da fotografen ikke greide å få med hele fisken [ ;) ]. Senest i dag tørket jeg størknet blod av kameraet...[:0]

Jsc

Absolutt ingen ting i veien med bildet av fisken din. Langt derifra!

Ikke dårlig bilde av lusa heller.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.