Gå til innhold
Fiskersiden

AoF nr 3 2006


 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Brage

AoF har blitt mye bedre den siste tiden, synes jeg. Og etter å ha lest svenske AoF (Alt om Flugfiske) så er det fort gjort å konkludere med at det er mer interesant fluefiskestoff i norske AoF enn svenske AoF(!). Svenskene hadde ca 30% reklame og av 10 artikler var 7-8 om fluefiske i utlandet....

:blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som generell hobby-fisker (om jeg kan kalle meg det) så holder AoF lenge. Men jeg må få si at jeg synes fluefiske vies litt mye oppmerksomhet. litt mer balansert innohold hadde vært å foretrukke. Er mye stoff, utenom det med overskrift "flue" man kan relatere til fluefiske. Tenker da ikke minst på laksefiske. AoF burde etter min mening være proposjonalt med generell fiske interesse innenfor våre grenser. Og da er det, etter min mening mye annet enn laks og SØ som er interessant. Men som alltid, smaken er som baken...... abonnerer gjør jeg uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AoF har blitt mye bedre den siste tiden, synes jeg. Og etter å ha lest svenske AoF (Alt om Flugfiske) så er det fort gjort å konkludere med at det er mer interesant fluefiskestoff i norske AoF enn svenske AoF(!). Svenskene hadde ca 30% reklame og av 10 artikler var 7-8 om fluefiske i utlandet....

;):)

Siste utgave av norske AoF hadde faktisk godt over 30% reklame. Bladet heter også Alt Om Fiske - for å oppklare missforståelsen om at bladet heter Alt om Fluefiske også i Norge (selv om det kan virke slik)....

:P

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladdra raskt i gjennom blekka og reklamehefter falt ut ga Sarah den lille tynne flueblekka, tenkte meg om i 5 sekunder og tenkte så slem kan jeg ikke være. Fant heller frem et international carper som jeg tittet i sammen med henne. Men men de er jo på riktig vei denne utgaven var nok bare et lite tilbakefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... nå har endelig jeg også klart å lese gjennom bladet, og ikke veldig overraskende så er jeg skuffet.

Har full forståelse for at det sånn rett før sessongen for laks og SØ så er det ekstra fokus på dette i et blad som handler om fiske i Norge... sånn siden det er faktisk er på de artene mange av fiskerene i Norge velger å bruke sin tid på.

Artikkelen til Davidsen hever dette nummeret opp til et nivå slik at jeg personlig kan betegne det som "greit nok... for denne gang". (med det mener jeg selvsagt at artikkelen var virkelig bra Davidsen.)

At det er volsomt fokus på SØ og laks og totalt fraværende all fokus på alt annet som begynner i ferskvann så fort isen går rundt omkring er skuffende på en måte og forsåvidt greit nok for meg på en annen måte.... da blir det tross alt mere kø fiske i lakse-elver og bedre plass ved de vannene som jeg selv har planer om å besøke. :)

Det som virkelig irriterer meg hemningsløst er all reklamen. Det er sånn når jeg tar tak i bladet i postkassa og kjenner på det og føler tyngden i hånden og smiler for meg selv og tenker : "Yes! Tjukt og godt blad! Masse lesestoff!" så blir jeg bare mer og mer stiv i smilet og skuffet jo mer jeg får bladd i bladet.

Skjønner jo selvsagt at de skal leve de som lager dette bladet også, at det er kostnader som skal dekkes inn.... men det får være grenser syns nå jeg.

Jeg personlig er villig til å betale mer og til og med få færre utgivleser om bare bladet kunne leve opp til navnet sitt Alt om Fiske.

Reklamen kan på en mye mer heldig måte presenteres i artikler. Ved å vise bruken av produkter i praktisk fiske og få sponsorene med på det som må til for å skrive artiklene, ikke bare bilder av hel masse produkter som man blar raskt forbi for å lese videre på det som er spennende.

Anyway... har man monopol så har man monopol... Det er det eneste rendyrkede fiskebladet her i landet. Når abonnementet skal fornyes tror jeg at jeg skal ta en runde for meg selv for å finne ut om det er verdt pengene for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket datoene men muligens de kommer i neste? Er litt "etterslep".

Skjønner jo at de som ikke fisker laks/sø synes det er mye i dette nummeret, men som trym sier-det er nummeret før de første elvene åpner.

Ellers er jeg litt overrasket over at ingen har nevnt artikkelen fra Irland, den synes jeg var spennende.

Steinbit artikkelen var virkelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel igjegentlig ikke at reklamen er så ille, det er mengden av matnyttig stoff som er interessant. Som Trym påpeker her, ikke et ord om andre ferskvannsfisker enn de med fettfinne. Laks, Sjø-ørret, flue og reklame. Og det er klart at når det ikke finnes noe som er matnyttig kan mengden reklame i forhold bli litt væl. AOF skal imidlertid ha et stort pluss for at de samler det i hefter som gjør at man kan lempe det rett i søpla, eventuellt flere sider sammenhengende så man kan bla raskt igjennom.

Edit: Og for ikke bare å være misfornøyd, glitrende Steinbitartikkel fra en som svært sjelden fisker i sjøen.

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått baldd igjenom hel blekka enda, men koser meg med en og en artikkel. En god artikkel fra Davidsen og Co. Flott at AOF også følger opp med spennende fiskeretter som gjerne følger artikler/tema. Blir vel å fordype seg i Irland saken i kveld.

PS! Mye reklame, enig, men husk at det er slik man brødfør seg i en slik bransje. Penger til drift må komme fra et sted! Vi lever tros allt i kansje verdens dyreste land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ihvertfall er sikkert er at det finnes en rekke utenlandske alternativer som gir ut blader med 1/6 del av reklamen, til halve prisen - og med aktuellt materiale. Det gjør ihvertfall valget lett for min del. Gjedde, gjørs, diverse meitefisk etc, etc har sin vår nå i tilegg til laks og sø, men blir ikke nevnt med et eneste ord. AoF er kanskje ikke ment å være for folk på Østlandet? Synd i så fall :)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ihvertfall er sikkert er at det finnes en rekke utenlandske alternativer som gir ut blader med 1/6 del av reklamen, til halve prisen - og med aktuellt materiale. Det gjør ihvertfall valget lett for min del. Gjedde, gjørs, diverse meitefisk etc, etc har sin vår nå i tilegg til laks og sø. AoF er kanskje ikke ment å være for folk på Østlandet? Synd i så fall :)

Den er for dum rett og slett. Det motsatte vil jo gjelde alt som omhandler moderne meite og isfiske. Hvor mange vann i Norge har Gjørs egentlig for eksempel, hvor ofte ligger det skikkelig is på vestlandet osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett nå...

Jeg sier ikke at det ikke skal være reklame i bladet.

Det er bare det at jeg etterlyser en litt mer kreativ reklame enn bare annonser. Annonser er lett å trykke, lett å lage og driiiit kjedelig.

Det andre fiskebladet jeg mottar i postkassen fra utlandet har minst like mye reklame, men der er alle artiklene innenfor mitt interesseområdet og mye av reklamen i selve artikkelen. Det er en form for reklame som funker MYE bedre på meg enn en annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 1 million nordmenn har vann med gjørs i sin umiddelbarte nærhet. Antallet som har abbor, gjedde, eller f.eks meitefisk som nabo er langt høyere. Hvorfor blir det da for dumt å kunne forvente at det skal skrives om annet enn bare laks og sø i vårens viktigste nummer? Ingen har krevet at alt skal dreie seg om andre arter - men det er lov å variere og dermed inkludere alle.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.