Gå til innhold
Fiskersiden

AoF nr 3 2006


 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg håper mine innlegg her blir tolket med det glimtet i øyet de faktisk er skrevet med ! :lol:

Det er jo håpløst å krangle om hvilken fisk eller fiske som er "best". Alt er situasjonsbetinget uansett. Om jeg bare hadde vært laksefisker så ville jo hobbyen min blitt begrenset med 2 mnd i året. Og store deler av disse ville forholdene vært håpløse..

Det ER stas med laksefiske. Den skrekkblandede følelsen man sitter med når man endelig får den til å ta etter det 194876324'ende kastet er fantastisk. Parallelt er det utrolig avslappende å sitte langs et stille tjern med makk og dupp å fiske små ørret. Eller på kaien med ungene der vi drar Torsk, Steinbit, Hyse, Lyr , Ulke , Flyndrer, osv, osv.

Og så har man geografi. Jeg føler meg utrolig priviligert over å bo her på vestlandet med alle de fantastiske mulighetene vi har for å fiske både i ferskvann og på sjøen.Og benytter egentlig alt for få av de. Slik er det ikke overalt i landet dessverre, men da må man bruke de mulighetene som faktisk måtte ligge der for å utøve denne kjære hobbyen.

Selv har jeg en litt enkel filosofi. Jeg foretrekker det fisket der fisken er potensiell mat. For fisk ER mat, og dette "fang og slipp" fisket .....vel det er en annen diskusjon. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask kommentar: Det som er viktig i denne til tider tåplige diskusjonen er at de som besitter erfaring nok (ihvertfall i ordet) til å kunne skrive om de etterlengtede artene kun klager, hvorfor ikke skrive om det da? At det er en minoritet som skriker at det ikke er nok stoff om deres hovedinteresse, men gjør minimalt for å hjelpe til er også ganske patetisk. Jeg leser like gjerne om karussfiske, suter, sørv, mort, som laks og sjøørret, jo mer variert jo bedre. men ærlig talt, bidra selv for å få en endring, det hjelper ikke å kun syte og syte og mene at det kun skrives om en ting, da de som kan skrive om annet ikke gjør det!

Dessuten Frisch (Hoffa), kunne ikke dy meg, du snakker om ekskludering. Vel, at du føler deg ekskludert er vel ingen overraskelse, du fisker to ganger i året, med unntak av private dammer med karpe :) . Tror bladene konsentrer seg om en gruppe som fisker fisk, allemannsfisk, og uansett om du liker det eller ikke er det mer enn 100 laksefiskere på en meiter, og mer enn 200 ørretfiskere på en meiter. Kan ikke du og vennene dine som kan dette skrive om det da? JEG vil ihvertfall lese!!!

OBS! Selv om jeg ikke tror du leser dette fornærmende, men heller som en inspirasjon og løsning så forteller jeg det så man slipper noen missforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy, jeg føler meg ikke ekskludert - men kan bare ikke fatte å begripe at norske sportsfiskere ikke føler seg ekskludert når de mottar aof. Du på din side vet vel det meste om eksklusjon :o . Du vet derfor heller ingenting om hvor mange fisketurer jeg har per år - fordi jeg ikke eksploterer alt jeg gjør på dette forum. Ja det blir endel fisking i private dammer her hjemme - blant annet for å skaffe deg fisk som du kunne bruke til.... ja hva/hvor var det igjen? ;)

Enkelte år har jeg hatt 200-300 turer - mens andre år kun 20-30. Jeg vet mer om deg enn du om meg - og godt er det :D

Jeg har bidratt med artikler i over 15 år - noen få til fiskersiden - men også en rekke artikler til andre norske sportsfiskeblader. Andre bør selvsagt gjøre det samme for å øke informasjonsbasen på alle plan :)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy, jeg føler meg ikke ekskludert - men kan bare ikke fatte å begripe at norske sportsfiskere ikke føler seg ekskludert når de mottar aof. Du på din side vet vel det meste om eksklusjon ;) . Du vet derfor heller ingenting om hvor mange fisketurer jeg har per år - fordi jeg ikke eksploterer alt jeg gjør på dette forum. Ja det blir endel fisking i private dammer her hjemme - blant annet for å skaffe deg fisk som du kunne bruke til.... ja hva/hvor var det igjen? :o

Enkelte år har jeg hatt 200-300 turer - mens andre år kun 20-30. Jeg vet mer om deg enn du om meg - og godt er det ;)

Jeg har bidratt med artikler i over 15 år - noen få til fiskersiden - men også en rekke artikler til andre norske sportsfiskeblader. Andre bør selvsagt gjøre det samme for å øke informasjonsbasen på alle plan :D

Ja, og der kom svaret jeg egentlig fryktet og verget meg for å blande meg inn. Ikke la det være så personlig...

Ang eksludering, godt du står frem... :o Og enda mer sjov er det når du vet mer om meg enn jeg om deg, godt jeg har et liv som opptar meg nok til å ikke vite for mye om andre. Og om det er en indirekte trussel så navngji vannet :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppstykket dette her men følgende kommentarer før Flemms skal få vilja si:

**Remy - Tenner man lunta bør man tåle at det smeller:P

**Remy - takk for at du tror at jeg styrer hele meitemiljøet i Norge med jernhånd - men det stemmer ikke.

**Takk til alle som har sendt meg oppmuntrende PM`er på dette og andre fora - de gjør hverdagen enda bedre ;)

For å ta debatten tilbake dit den hører hjemme:

Min mening om dette Aof var at 30%++ reklame - og en sterk overvekt av laks-sø stoff, ble for ensartet for meg (og faktisk mange andre også). Dette var min mening - og mine meninger provoserer som regel av en eller annen grunn :o Selvsagt bør flest mulig bidra til å gjøre bladet bedre, men mengden reklame minsker ikke selv om stoffet øker. Det er klart at det ligger redaksjonelle hensyn bak et slikt nummer, men jeg velger å skille meg fra massen og si at dette ikke er "alt om fiske" - bruk anonsepengene til å leve opp til navnet i fremtiden. B)

Jeg setter stor pris på alt variert sportsfiske - men alle som skal debatere mot mitt ønske oom allsidighet skal alltid bruke mitt karpefiske som motargument. Ja det er få karpefiskere i Norge - men det er ikke stoff om karpe jeg etterspør.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosenter av reklame/fettfinner/fluefiske/meitefiske/karpefiske.... :o;)

Hva så?

Jeg fisker mye med flue selv, men uten om sjøaurefiske blir det skrevet lite og ingenting, av det jeg fisker.

AOF skriver vel det meste om det som er INN-fiske.

Noe som minner om mine vanlige fisketurer med flue eller meite skrives det lite om.

Det skal helst skrives om de store kjente fluefiskerne(Krogvold) og (mulig) kjente meitere som vet hva ei karpe er.

De prøver seg av og til på "nybegynnere" på et eller fiske, for eks Øystein Davidsen om Steinbitfiske.

Jeg kan ikke skrive noe negativt om den saken så lenge Øystein er i nær slekt.

Hva med å sende inn bilder/stoff fra Etne turen Karl Inge.... :o:D

Det hadde vert noe det

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske går vel i sesonger, at Alt om fiske 3 handler om laks og laksefiske-utstyr er vel naturlig siden det snart er laksesesong. Jeg har sluttet abonnere på Alt om fiske fordi jeg synes det er for lite om laks og ørret. jeg kjøper heller de bladene som handler om laks&ørret, som er de eneste fiskene som jeg liker å fiske. De eksemplarene som kommer ut på vintern er syltynne og handler om fisker som interesserer meg like mye som golf og fotball, altså nada... Hva tror du Hoffa bladet hadde kostet uten reklame?, man trenger ikke være lektor med opprykk, for å skjønne at det er levrandører av fiskeutstyr til laksefiske som bidrar med en betydelig del av reklame inntektene. Dessuten tror jeg brorparten av leserne faktisk liker å lese disse rekalmesidene, det gjør ihvertfall jeg.

Nei, Hoffa gjør som Remy sier, bidra med stoff om sølepyttfisker selv siden du altså har noe å tilby..

hilsen en som gleder seg over at sesongen nærmer seg og at det er mye nytt utstyr å sikle over..

Endret av robertar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ta et krafttask selv - og så betale for å lese eget materiale..... Skal nok mere til en som så er jeg redd. Robertar mener at det er naturlig at nummer 3 inneholder laks-sø stoff fordi det snart er lakseseong. Men hva med alle de andre fiskeartene og metodene som har sesong? Hvorfor nevnes ikke disse i TILEGG? Det er det som er spørsmålet mitt.

Jeg abonerer på 2 utenlandske blader som dekker mine spesialiserte behov innen sportsfiske. Jeg har egentlig bare ett ønske i tilegg - et blad som tar for seg Alt Om Fiske i Norge. Et lite tips kan jo være å legge ved et eget bilag om lakseseongen 2006 - istedet for å la hele bladet være billaget :angry::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt noe om at du skal skrive eget materiale jeg hoffa :angry: med krafttak så mener jeg at du som når sant skal sies er i ett spesielt fiskemiljø kan på virke aof via og engasjere flere i miljøet istedet :( er kanskje nok og sende en mail til aof og forklare saken det? trokke de er så vanskelige skjønner du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at Aof ikke er så "fremmed" som man skulle tro. Mange i redaksjonen der som kjenner de mest profilerte menneskene i bla meitemiljøet. Likevel er jo ikke meitestoff det viktigste å få frem i bladet - men mangfoldet av det fisket som bedrives i Norge. Jeg er redd at det er en holdningsending som skal til for å få gehør for dette. Norge har vel nesten en million sports/fritidsfiskere - ingen får meg til å tro at dette er laksefiskere alle som en. En artikkel om karpefiske kunne vært morro å lese - men er nok ikke det som bladet trenger ene og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen til MP blir at folk ikke skal si hva de mener mao :)

Selvsagt skal man få si hva man mener. Men i enhver diskusjon hvor du deltar virker det som om det kun er dine ord og meninger som de rette! Alle andre har feil eller vet ikke hva de snakker om!

Skjerp deg gutt og ta deg en fisketur i dann og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel bare avfinne meg med at jeg ikke skriver godt nok til å levere stoff til disse bladene, dere får holde ut med meg her på fiskersiden istedet :)

Neste år er vi MANGE flere på treff, da ringer AOF og spør om å få komme og skrive om oss :rolleyes:

Nå syns jeg du er beskjeden Karl Inge

Jeg syns du skriver mer enn godt nok til å trykke det i AoF.

F.eks rapporten fra Etne, jeg er ikke noe kløpper innen hverken journalistikk eller gramatikk så det å sette " karakter" på den skal jeg ikke prøve på en gang. Men hvis den blir trykket i AoF, så vil det komme frem at det er rapport fra en av deltakerne på treffet, og ikke en journalist, den som da kan si at den ikke er god nok, må finne seg annet blad å lese i mener jeg.

Så har du lyst send den inn :-) (de var jo med å sponset etter som jeg forstod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.