Gå til innhold
Fiskersiden

SESONGSTART 2006


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAr moderert observasjonen i osen litt, etter at jeg snakket med FM så jeg at den nederste delen av flaket var små sø, var litt vanskelig sikt. Men 10-15 mellomlaks så jeg tydelig, og det hoppet mye.

Vi så fisk i sone 4 (Murray) også, og jeg så stim med sø og en mellomlaks i sone 5. Var helt utrolig håpløse forhold i sone 4, fisken var lettskremt, vi kastet skygge over hele elva+++ Frode gikk for å sove noen timer og ta natt/morgenfiske, jeg fisket over sonen en gang.

Mer info+bilder i egen tråd.

Etneelva passerer nok 100fisk på land ikveld, og det er nesten bare fin mellomlaks 4-6kg som er tatt.... og fjorden koker av fisk. De som har sone når det begynner å regne nå kan nok avhende sonen for en fin slump penger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sone 9 på søndag kan bli et bonanza dersom det begynner å regne lørdagen eller deromkring. Uansett spennende å følge med femover, jeg har 1B 20 eller 21 juni, kanskje venter regnet til da? Det er uansett fisk på hele elven, det ble mistet storlaks i samkomen igår vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.M. Har vel sone 3 20.6, jeg har sone 1B 21.6 og Erik Østre har sone 2 samme dag... mye kjentfolk i nedre deler av elva på den tiden, kommer det regn bør noen av oss klare å lure fisk på land. Drømmen er sone 3 på skikkelig oppgang... *sukk*

Klarer meg fint uten tordenvær da forresten!!!! frem med bambusstangen hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.M. Har vel sone 3 20.6, jeg har sone 1B 21.6 og Erik Østre har sone 2 samme dag... mye kjentfolk i nedre deler av elva på den tiden, kommer det regn bør noen av oss klare å lure fisk på land. Drømmen er sone 3 på skikkelig oppgang... *sukk*

Det blir Karmøy-power disse dagene KIS.....jeg har sone5 den 20/6

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det passert 100fisk i år i Etneelva! F.Mortensen fikk fisk nr 102 på børsen i dag tidlig på flue.

Kan nevne at 13.juni ifjor var det 66fisk på børsen...året før 51 og 2003 91

Altså siste 4 årene: 91-51-66-102.... det ser ikke verst ut. Og det er nesten bare fin mellomlaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat VG

"Den garvede storfiskeren brukte stang og snelle ved Jøraholmen i øsende regnvær da laksen beit på."

Det må jeg kalle forbausende fangstredskap :)

Kun garvede fiskere som tar sjansen på denslags.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.