Gå til innhold
Fiskersiden

Mi bella belone !


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Var en lengre tur ute i regn og vind idag

Hele turen begynte fint inne i Etne med vindstille og en del havabbor action, men ingen fisk på naturligvis. Fikk kun en makrell på kystwobblerne. Så beynte jeg å meite med pod og hele greia...

Av det ble det knurr og hvitting (300g) Så det ble defintivt ingen suksess.

På vei hjem tenkte jeg at jeg skulle teste ut "min spesielle plass" for å se om seien var hjemme. Og det var den, såvidt. Fikk en på makrellpopper... For de som ikke vet hva det er: så er det det man får når man sveiver inn duppen med makrell og makrellen surfer i overflata bak duppen, og kaplask så tar seien !!

Det var tøfft !

21092004154740yr8R7CFD1oke.jpg?79

Så gikk det litt tid med bilder og denslags mens været fremdeles var fint og fisken levde.. Den veide forresten 4000g, muligens 4002.

Fikk tilslutt kasta ut duppen igjen, og det går litt tid før den forsvinner under igjen, tilslag og fast fisk. Det blir en del plasking, jeg tenker sei med en gang, og den kjennes ok ut, 2-3 kg.

Men stor blir overaskelsen når en svær horngjel danser på halen bak duppen.... Og de som sier at horngjel ikke er fine fightere må gå og ta seg ett stev !

210920041547407xr2lGRGRg96.jpg?10

Denne lekre saken veide 1010 gram, og var 80 cm lang! Ny pers såklart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig med svære stimer med 3-400 grammere i Oslofjorden, noe som gjør at de fleste her er litt lei av den. Men jeg har fått mange på halvkiloen +/-, så det virker som om snittstørrelsen her er omtrendt det samme her som der dere fisker.

Hvor har du fått det fra at horngjelen i Oslofjorden er så liten? (når alt annet her er så svært, he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke c&r nei. Horngjelen er allerede fortært hos Kolbeinsen.

Det skal sies at jeg prøvde å sette ut seien igjen, men den ville seg ikke.

Når det gjelder horngjelen, så... vel alle som har fått opp en horngjel noen gang vet hvor "rolige" de er på land, så det gikk ikke helt å få veid den skånsomt for å si det sånn.

Når det gjelder stativ, så venter jeg fremdeles p¨å at TO skal få inn de overgengene til banksticksa !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.