Gå til innhold
Fiskersiden

Nattjakten på Karuss (ny art)


westside
 Share

Recommended Posts

Mens jeg ligger i senga i påvente av søvn holder jeg på å halvdrømme om Småflekket Rødhai og Kloskate, skal jeg ta en tur til Holmestrand i natt lurer jeg på? Nei, det blir for langt nå... Hva kan jeg finne på siden jeg ikke får sove? Tankene flyr bort til Karuss. Hmm dette er en lekker sak som jeg egentlig har lyst på, ja hvorfor ikke - i disse Karuss dager må vel jeg også anskaffe meg en anstendig fisk ;)

Jeg står opp å kikker i skapet etter mais, jammen står det en 3-pack med små gule korn der. Jeg smugtitter innom forumet å leser litt på KIS sin Karuss-tråd og artikkelen om Karuss på forsiden for litt inspirasjon, og så bærer det avgårde til et vann jeg vet det går endel Karuss i.

Vel fremme så går jeg rundt for å finne en lovende plass, etter 10 min så setter jeg meg ned å starter å fore så smått med mais. Og det tar ikke lange tiden før det kommer en gjeng med sultne Karuss inn på svimmen, jeg hiver uti et frilinet maiskorn å lar det synke såvidt under vannoverflaten. Booom der hugger det på en fin Karuss på 731 gram ;) Yes! Ny art i boks! Høy rygg og knall kondisjon.

10524_s.jpg

10526_s.jpg

10528_s.jpg

Etter denne fisker jeg opp 4 til som alle ligger rett rundt 700 gram, for noen flotte fisker tenker jeg. Vel fornøyd med disse så hører jeg senga roper på meg og turen vender hjem. For en flott liten nattur, herlig!!

10527_s.jpg

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Karussdebut, og ingen dårlig ide å ta en kort natttur heller!

Kjekkt jeg kan være til inspirasjon, men skulle ønske flere slet like mye som oss med å få den første :)

Noe måtte jo til for å få deg til å legge den røde og hvite på hylla!

:)

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ikke harde jobben å få en av disse ut av dette vannet, det gjelder bare å finne dem, med litt foring avslørte de seg ganske fort. Vet det går Gjedder 10 kg+ i dette vannet også og hørte noen alvorlig plask bortimellom mørket, men lot de være for denne gang... Og her kan det være større Karuss også, har hørt om fangster over kiloen.

Jørgen: Ja, det er samme vannet som du tok din ja.

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.