Gå til innhold
Fiskersiden

blir det mus på meg?


kim andre
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Havmusa(bruskfisk) hører til Havmusfamilien, og er en overgangs form til benfiskene.

Løfter du ei skate etter halen skal den gi deg støyt, den er elektrisk ladet, men jeg har ikke hørt om noen som har fått føle det på kroppen.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk ikke den måten jim frode bruker er den beste. 5cm lenger imot øynene på skata har den en bruskkant med mykere vev innenfor. denne er som skapt for å løfte skate etter. om du ser på bilder av skater vil du i de fleste tilfeller oppdage denne kanten

13034_s.jpg

Har vel bestandig løftet skatene med et grep der fremme,men har enda tilgode å miste ei skate i bakken, Dessuten er huden til skatene fulle av hudtenner så man trenger vet strengt tatt ingen kant å holde i..

Pluss at noen av skaten har masse pigger like vedøynene øynene og frem på snuten, noe som man merker godt, når de penetrere fingrene,hehe...

Men dette er vel en smaksak vil jeg tro, er vel ingen fasit på dette som alt annet ....

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er iallefall over 5kg, hvor mye over 5kg er uvisst. Men jeg tipper det er Espen si skate på 5 blank? Såvidt jeg kan huske, fikk vi vel 4 skater over 5kg på de 2 øktene vi hadde, og ingen var vel tatt av Jim Frode? Hjelp meg her Espen

Den første av dine fra turen i juli. Fant ikke igjen vekten i farten, men den var jo i hvertfall over 5.

Vi snakker om den etter hvert så berømte:

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/3167/7932.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/3167/7934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man spent på navn på den i andre enden av redskapen gitt....

Begynner egentlig å bli kjedelig dette, men det var nok en gang meg. Min femte. 1,5 kg. Faktisk litt irriterende når man forsøker å guide andre til fisken... Men ikke så veldig da :mellow:

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip guide! :D

Jeg vet. Dårlig gjort... Men jeg trengte ei ny havmus for å gå forbi Jan igjen da...

Ble litt hektisk på kaia er i går. Rett etter at musa kom på land kom det inn en av disse digre plagsomme makrellbåtene... Måtte forte meg å få tatt bilde, slippe fisken ut igjen for så å trekke opp den stanga som sto ute... Håper balja forsvinner igjen før i morgen ettermiddag, og at det ikke kommer noen ny utpå kvelden på lørdag.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en intern melding til Oz. :lol:

Noen ville vel kalt det hevn...

Andre ville kalt det på sin plass... Kanskje jeg skal la mobbing av Trym ligge litt, og titte nordover mot trøndelag i stedet?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at jeg har ordna meg slik at jeg joiner dere på musejakt i morgen kveld :lol:

Håper at pigghåen er borte :lol:

Var litt pigghå der i går, men det var et stykke mellom dem. Richard persa med en fin fisk på 5,2. Slett ikke ille det, skulle kunne tenke meg å vippe over femtallet jeg og.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.