Gå til innhold
Fiskersiden

Meite etter sik på høsten


ulff
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med meite etter sik på høsten i elv? Meitefiske etter sik er vel ingen rocket science, men grunnen til at jeg spør er at sik i strømmende vann går på gytevandring om høsten. Er den bitevillig da? Og vil man finne den på de samme stedene man fisker på vinter/vår/sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde la seg gjøre å meite sik om høsten, men problemet er ofte at man forer inn og får all annen fisk i steden. Det beste hadde vært å fiske et sted der det ikke er harr, mort, vederbuk osv.

Skal man meite sik i Glomma, Trysilelva osv. så er nok ismeite om vinteren og bunnmeite om sommeren det klart beste, men nye steder og perioder burde jo vært testa!

N.lågen burde være veldig interessant for høstmeite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bra med Sik i Glomma/Fredrikstad.

Ett veldig godt sted er Nøklebydypet.

Det er kanal som går gjennom en båthavn,vannet er litt varmere der så det ser ut som Fisken trives godt der.

Kan være plagsomt mye Karpefisk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Det meites jo mye etter gytevandrende sik i Skräbeån i Skåne, både bunnmeite med mark og trotting er metoder som benyttes. Mye fisk, men få napp. Er vel stort sett bare en ting som gjelder når fisken er i elva. Slik foregikk det på 80-tallet: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...=39469&a=426881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fisker du? Jeg har ganske god erfaring med bunnmeite på høstenvinteren. Så jeg er spent på hvordan fiske blir i helgen:) Skal nok legge inn en rapport på hvordan det gikk. Har du mulighet for båt så klarer du komme deg akkurat der du vil, fangsten blir bedre da er iallefall min erfaring. Frøylandsvannet har iallefall levert fra båt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.